• سرمقاله: دکتر حسن قاسمی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، دارای سوابق اجرایی فراوانی در شرکتهای بزرگ و کوچک است. سرمقاله این شماره از او است و به موضوع فوقالعاده اساسی اشاره کرده که توجه به آن سرنوشت بنگاههای اقتصادی را تغییر خواهد داد.
• میزگرد: تحقیقات بازاریابی در ایران از دو منظر بنگاههای اقتصادی، و شرکتهای تحقیقات با حضور دکتر زهره دهدشتیشاهرخ، دکتر کامبیز حیدرزاده، مهندس سعید جارودی، مهندس امیرحسین سرفرازیان و نیوشا صداقت کیش برگزار شد.
• نوروماکتینگ: نورومارکتینگ موضوعی است برپایه مطالعات بین رشتهای. بازاریابان تیزبین و هوشمند دریافتند میتوانند برای پیشبرد فعالیتهای بازاریابی، تبلیغات، و فروش از دستگاهها و ابزارهای پزشکی بهرهمند شوند که متخصصان عصبشناسی (نورولوژی) برای تشخیص ضایعات مغزی استفاده میکنند. برای مثال از این ابزارها شرکها و برندهای جهانی استفاده میکنند، روِسای جمهوری آمریکا برای پیشبینی آرای مردم استفاده میکنند، و...
خواهید گفت چگونه؟ پاسخ این پرسش و بسیاری از کاربردهای نورومارکتینگ را در این شماره و نشریه پیشین (شماره 26) جستجو کنید.
جالب است اگر بدانید اکنون برخی از دانشگاههای معروف دنیا در رشتههای بازاریابی از متخصصان نوروساینس، و نورومارکتینگ برای تدریس استفاده میکنند. گفتگوهایی با این بزرگان و از جمله رئیس انجمن کسبوکار و علوم نورومارکتینگ (NMSBA) داشتهایم که هم این شماره و هم شمارههای آتی در جریان آن قرار خواهید گرفت.
• فیلمهای نورومارکتینگ:یک لوح فشرده حاوی 10 فیلم از بزرگان نورومارکتینگ جهان و مؤسسات معروف دنیا نظیر سیلزبرین (sales brain) و نوروفوکس (NeuroFocus) به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی تهیه و به قیمت 5 هزار تومان قابل خریداری است. به اختصار درباره این فیلمها در صفحات 30 و 31 آمده است.
• فیلمهای فروش: آموزشگاه بازارسازان برای تقویت هرچه بیشتر ویزیتورها و فروشندههای حرفهای، تاکنون 72 فیلم کاربردی آموزش فروش را در قالب 9 لوح فشرده تولید و به فروش میرساند. سومین لوح فشرده را در صفحات 31 و 32 بخوانید که برجستگان و مربیان فروش دنیا چه تکنیکهایی را برای افزایش فروش به کار میبرند.
• اخبار بازاریابی ایران و جهان: صفحات اخبار بنا بر آنچه از برخی استادان و مدیران میشنویم، بخش جذاب مجله است. چون تازهترین رویدادها، استراتژیها، و تاکتیکهای شرکتهای برتر جهانی را میخوانید.
• گفتگو با استادان بازاریابی دنیا: سه مصاحبه در این شماره خواهید دید:
- دکتر سوزی موریش، استاد بازاریابی دانشگاه نیوزیلند
- دکتر ساک آنک ویزیت، استاد بازاریابی دانشگاه سن خوزه، مؤلف کتاب بازاریابی بینالمللی
- مهدی بهبودی، استاد بازاریابی مؤسسه آموزش عالی غزالی، مترجم کتاب (بازاریابی بینالمللی)
• با بزرگان بازار و دانشگاه: معرفی 2 مدیر برجسته دنیا و 2 استاد برجسته جهانی که متولدان آبان ماه هستند
- ایندرا نوئی: مدیرعامل پپسی (هندیالاصل)
- تیم کوک: مدیرعامل اپل (جانشین استیو جابز)
- تام پیترز: استاد و نویسنده معروف جهانی
- زیگ زیگلار: فروشنده بینالمللی.
• معرفی کتابهای بازاریابی و فروش: در این شماره، علاقهمندان با 14 کتاب جدید آشنا میشوند که بتازگی از سوی ناشران بازاریابی چاپ و توزیع شده است.
نشریه توسعه مهندسی بازار با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی پرویز درگی و سردبیری محسن جاویدمؤید هر دو ماه یکبار منتشر میشود. علاقهمندان برای تهیه این نشریه میتواند از طریق نشانی اینترنتی http://marketingmag.ir اقدام نمایند.