همشهری آنلاین: ایران و کره جنوبی یادداشت تفاهم تشکیل کمیته‌ مشترک سرمایه‌گذاری ایران و کره جنوبی امضا شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، در این مراسم که با حضور دکتر محمد خزاعی رئیس‌کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و هونگ رئیس آژانس تشویق سرمایه‌گذاری و تجارت کره جنوبی برگزارشد، مقامات ایران و کره جنوبی بر برگزاری جلسات گردشی و منظم در تهران و سئول تاکید کردند.

بر همین اساس مقرر شد اولین اجلاس کمیته‌ مشترک سرمایه‌گذاری دو کشور در اکتبر سال جاری میلادی و در شهر سئول پایتخت کشور کره جنوبی برگزار شود.

همچنین برگزاری همایش جانبی با موضوع سرمایه‌گذاری و با حضور سرمایه‌گذاران و اعضای جامعه تجاری و سرمایه‌گذاری ایران و کره جنوبی و در طول برگزاری اجلاس مشترک از پیشنهاداتی بود که مورد توافق دو طرف قرار گرفت.

دکتر محمد خزاعی رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در این نشست با اشاره به ظرفیت و توانمندی های موجود در اقتصاد ایران سطح فعلی روابط اقتصادی بین ایران و کره جنوبی را خوب اما ناکافی دانست و یادآور شد نوع روابط اقتصادی فعلی بین دو کشور صرفاً تجاری است و با توجه به ظرفیت‌های انسانی، اقتصادی و نیروی کار توانمند در ایران، دو کشور باید بکوشند تا روابط اقتصادی مبتنی بر سرمایه‌گذاری و تولید را موردتوجه قرار دهند.

وی افزود: در دنیای امروز تجارت تحت تاثیر مسائل سیاسی است و بی‌ثباتی‌‌های سیاسی می‌تواند منافع تجاری کشورها را تحت تاثیر قرار دهد اما سرمایه‌گذاری در بخش تولید و خدمات، منافع درازمدت و با ثبات‌تری را برای کشورها تامین می‌کند.

رئیس آژانس تشویق سرمایه‌گذاری و تجارت کره جنوبی نیز با اشاره به سرمایه‌گذاری ده‌ها میلیارد دلاری شرکت‌های کره‌ای در کشورهای دیگر آمادگی کشورش را برای بررسی ظرفیت‌ها و موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در ایران اعلام کرد.

وی امضای موافقت‌نامه‌ تشکیل کمیته‌ مشترک سرمایه‌گذاری ایران و کره جنوبی را گام مهمی برای توسعه روابط اقتصادی و سرمایه‌گذاری دو طرف دانست.