همشهری آنلاین: اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار سفیر کره جنوبی در جمهوری اسلامی خواستار مشارکت بیشتر کره جنوبی درطرح های اقتصادی ‌ایران شد.

به گزارش سایت مجمع تشخیص مصلحت نظام، رییس این مجمع در دیدار "ایم هونگ جوی " سفیر کره جنوبی در جمهوری اسلامی ایران افزود: طرح‌های عظیمی در حوزه انرژی و به ویژه نفت و گاز در ایران جریان دارد و دو کشور می‌توانند با همکاری با یکدیگر از آنها منتفع شوند.

هاشمی رفسجانی زمینه همکاری دو کشور را وسیع تر از روابط فعلی دانست و افزود: در امور عمرانی، تجاری، اقتصاد، ارتباطات و سیاسی پیشینه روابط تهران - سئول مطلوب بوده‌است و این خود می‌تواند سرمایه بزرگی برای شروع کارهای جدید در آینده باشد.

وی افزود: کره جنوبی همکار مناسبی برای جمهوری اسلامی‌ایران در دوران‌های مختلف حتی زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بوده‌است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گسترش روابط فرهنگی دو کشور به‌ویژه در حوزه گردشگری و صنعت توریسم را از دیگر زمینه‌های همکاری برشمرد و افزود: تاکنون سرمایه‌گذاری مناسبی در این حوزه انجام نشده است و می‌توان با فعال کردن این بخش،روابط ایران و کره جنوبی را وسعت بخشید.

سفیر کره جنوبی در تهران نیز سطح روابط دو کشور را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور اکنون به طور مناسبی در جریان است و هیچگاه دچار وقفه نبوده است.

وی جمهوری اسلامی ایران را مرکز ثقل جهانی از لحاظ فرهنگی و تاثیرگذار دانست و افزود: این نقش هم اکنون پررنگ تر از گذشته است.

سفیر کره جنوبی در تهران با اعلام علاقه این کشور برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت: زمینه‌های وسیعی برای همکاری وجود دارد که با فعال کردن آن‌ها می‌توان منافع دو ملت را تامین کرد.

کد خبر 20295

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز