همشهری‌آنلاین: رسوایی جنسی در بی بی سی باعث شد تا هلن بودن (Helen Boaden) مدیر خبر بی‌بی‌سی و استیو میچل (StephenMitchell) معاون او به طور موقت و تا زمان مشخص شدن نتیجه یکی از تحقیقات داخلی بی‌بی‌سی، از سمت‌های خود کنار بروند. پرونده‌ای در همین زمینه:

به گزارش خبرگزاری‌ها گفته شده کنار رفتن این دو نفر به یک تحقیق داخلی مربوط می‌شود که درباره عملکرد بی‌بی‌سی در پوشش خبری رسوایی جیمی سویل در جریان است.

پیش از این هم جرج انتویسل (George Entwistle) مدیر کل بی بی سی که تنها ۵۴ روز در صدر بی‌بی‌سی قرار داشت؛ استعفا داده بود.

 جیمی سویل احتمالا در طول حدود چهار دهه فعالیت خود، به صدها نفر آزار جنسی رسانده است.

از سوی دیگر لرد کریستوفر پتن، رئیس هیات امنای این سازمان که به بی بی سی تراست معروف است در پی این ماجراها گفته است که بی‌بی‌سی به "تغییر ساختار اساسی و کامل" نیازمند است.

در حال حاضر چهار تحقیق جداگانه در مورد عملکرد بی‌بی‌سی در جریان است:

- پوشش خبری رسوایی جیمی سویل

- فرهنگ و سنت‌های رایج در بی‌بی‌سی در دوره کاری او

- روش‌های مقابله با آزار جنسی در بی‌بی‌سی

- برنامه اخیر نیوزنایت (که منجر به طرح ادعاهایی اشتباه درباره نقش یکی از سیاستمداران محافظه‌کار بریتانیا در آزار جنسی کودکان در یک مرکز نگهداری کودکان در ولز شدو به کناره گیری مدیرعامل بی‌بی‌سی منجر شد)

از آلبوم رسوایی بی بی سی: یک چهره دیگر

یک چهره دیگر در حلقه رسوایی جنسی این رسانه انگلیس فردی است به نام گری گلیتر (Gary Glitter) که اکنون در بازداشت است.

گری گلیتر خواننده بریتانیایی در چهار چوب تحقیقات پلیس در مورد اتهام آزار و اذیت جنسی جیمی سویل، مجری سابق مشهور بی بی سی، علیه کودکان، در لندن دستگیر شده است. این خواننده 68 ساله بریتانیایی که نام اصلی او پل گد است از سال 2006 تا 2008 نیز به خاطر سوء استفاده از کودکان در ویتنام، در زندان به سر برد.

  سابقه ماجرا: رسوایی اخلاقی جیمی سویل مجری پیشین بی‌بی‌سی / بی‌بی‌سی زیر فشار پارلمان و افکار عمومی انگلیس / دامنه فساد در بی بی سی به آقای استار رسید "به‌طوری‌که این طور بنظر می‌رسد!"مدیرکل بی‌بی‌سی استعفا کرد

منبع: همشهری آنلاین