همشهری آنلاین: در هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال باشگاهی آلمان بایرن مونیخ، یکه‌تاز صدر جدول، برای دومین بار از آغاز فصل پیروز نشد. شالکه هم طبق معمول نتوانست از این موقعیت برای کم‌کردن فاصله خود با مونیخ استفاده کند.


• نورنبرگ 1 - بایرن مونیخ 1

بایرن مونیخ در خانه نورنبرگ به نتیجه بهتر از تساوی یک بر یک دست نیافت. این در حالی است که بایرن مونیخ از ابتدای فصل ۱۱ پیروزی و تنها یک شکست در کارنامه دارد و با فاصله زیاد نسبت به رقیبان در صدر جدول می‌تازد. نورنبرگ اما پیش از این دیدار در مکان پانزدهم بود. با وجود این که مونیخ از دقیقه ۷۶ با دو اخطاره‌ شدن تیمو گبهارت، هافبک میزبان، یک نفر از حریف بیشتر داشت، موفق به تغییر نتیجه نشد.

• بایر لورکوزن 2 - شالکه 0

دومین تیم جدول موفق نشد از تساوی صدرنشین به سود خود استفاده کند. شالکه در لورکوزن مغلوب بایر لورکوزن شدند. این نتیجه موجب اختلاف هشت امتیازی شالکه و مونیخ شد. بایرن مونیخ همچنین ۲۰ گل بیشتر از شالکه به ثمر رسانده است. لورکوزن پس از یک فصل وقفه بار دیگر به روزهای اوج خود نزدیک می‌شود. شاگردان ساشا لواندوفسکی جوان تنها تیمی هستند که موفق شده‌اند تا این‌جای کار در فصل جاری بایرن مونیخ را شکست دهند.

• آینتراخت فرانکفورت 4 - آوگسبورگ 2

شالکه با شکست در هفته جاری خود را در تیررس دو رقیب دیگر هم قرار داد. یکی از رقیبان آینتراخت فرانکفورت است که مکان دوم جدول را در هفته نهم به شالکه واگذار کرده بود. شاگردان آرمین فه که در فصل جاری به دسته برتر بازگشته‌اند، در پرگل‌ترین دیدار روز شنبه (27 آبان) آگسبورگ قعرنشین را در هم کوبیدند و در شمار امتیازها با شالکه برابر شدند. مهاجمین شالکه تنها یک گل بیشتر از فرانکفورتی‌ها به ثمر رسانده‌اند.

• بوروسیا دورتموند 3 - گرویتر فورت 1

یکی دیگر از تیم‌هایی که شالکه را سایه به سایه تعقیب می‌کند، بوروسیا دورتموند است. قهرمان دو فصل اخیر بوندس‌لیگا عصر شنبه به دیگر تیم قعرجدولی شکستی سنگین تحمیل کرد. شاگردان یورگن کلوپ با پیروزی بر فورت اختلاف امتیازهای خود با تیم دوم و سوم را به یک رساندند. دو گل نخست دورتموند را روبرت لواندوفسکی، ستاره لهستانی این تیم زد. گل دوم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

• هانوفر 1 - فرایبورگ 2

نتیجه قابل توجه دیگری که در هفته دوازدهم رقم خورد، مربوط به این بازی بود. هانوفر در این مسابقه در مقابل حریف میان‌جدولی خود یک بر دو متوقف شد. این پیروزی که پس از دو تساوی پی در پی به دست آمد، جایگاه فرایبورگ در جدول را دو پله دیگر بهبود بخشید. تک‌گل میزبان این دیدار را محمد عبدلائه نروژی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. هانوفر می‌توانست با پیروزی در این دیدار از چنگ تعقیب‌کنندگانش بگریزد.

• هامبورگ 1 - ماینتس 0

هانوفر جایگاه خود در جدول را بیش از همه مدیون هامبورگ است. شاگردان مارکوس بابل عصر شنبه مهمان خود، ماینتس را با یک گل متوقف کردند. ماینتس و هامبورگ حال هر دو مانند هانوفر ۱۷ امتیازی هستند و تنها تفاضل گل بهتر است که هانوفر را در مکان ششم و ماینتس و هامبورگ را در جایگاه‌های هفتم و هشتم نشانده است.  هیونگ مین سون، مهاجم ۲۰ ساله هامبورگ از کره جنوبی  باز هم برای تیمش گل زد.

• بوروسیا مونشن‌گلادباخ 1 - اشتوتگارت 2

روند نزولی حرکت شگفتی‌آفرین فصل گذشته بوندس‌لیگا در فصل ۲۰۱۲ - ۲۰۱۳ همچنان ادامه دارد. هر چند شکست شاگردان لوسیان فاوره در برابر اشتوتگارت را می‌توان بیشتر بداقبالی دانست. گلادباخ با وجود این‌که گل نخست مسابقه را در دقیقه هفتم به ثمر رساند، تنها یک دقیقه پیشتاز بود. در دقیقه ۷۲ هم گل به خودی رول بروورز هلندی  اشتوتگارت را به پیروزی رساند. این مدافع بداقبال در نیمه دوم به زمین آمده بود.

• وردر برمن 2 - فورتونا دوسلدورف 1

در نخستین دیدار باقیمانده روز یکشنبه (28 آبان) تیم وردر برمن در خانه خود به مصاف تیم بحران زده‌ فورتونا دوسلدورف رفت. برمن اگر چه در نیمه نخست یک بر صفر از حریف عقب افتاد اما در نیمه دوم ورق را برگرداند و با گل‌های پترسن و دو بورین در دقایق ۵۱ و ۸۲ با نتیجه ۲ بر 1 از سد مهمان خود گذشت و سه امتیاز کسب کرد.

• هوفن‌هایم 1 - ولفسبورگ 3

پیکارهای هفته‌ دوازدهم بوندس‌لیگای آلمان با دیدار هوفن‌هایم و وولفسبورگ  خاتمه یافت. وولفسبورگ که در پی برکناری فلیکس‌ماگات، سرمربی این تیم، ظاهرا جانی تازه گرفته و در دو هفته‌ اخیر موفق بوده، این بار هم با پیروزی ۳ بر 1 بر میزبان خود سه امتیاز به دست آورد و خود را تا نزدیکی رده‌های میانی جدول بالا کشید.

 

منبع: همشهری آنلاین