همشهری آنلاین: بوروسیا دورتموند که عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا را یدک می‌کشد، در هفته‌ سیزدهم این مسابقات توانست بر میزبان خود، ماینتس پیروز شود و به تعقیب‌کننده شماره یک بایرن مونیخ، صدرنشین کنونی بدل گردد.

• فورتونا دوسلدروف ۲ - هامبورگ 0

تیم فورتونا دوسلدورف که در فصل جاری به جمع دسته‌اولی‌ها پیوسته است، سرانجام به نخستین پیروزی خانگی خود از سال ۱۹۹۷ تاکنون دست یافت. این تیم جمعه شب (3 آذر) در اولین پیکار هفته‌ سیزدهم با نتیجه ۲ بر 0مهمان خود، هامبورگ را شکست داد و سه امتیاز مهم به دست آورد.

• ماینتس 1 - بوروسیا دورتموند ۲

دورتموند، مدافع عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا که در هفته‌ گذشته با پیروزی بر آژاکس آمستردام به دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافته بود، در هفته سیزدهم لیگ برتر آلمان با نتیجه ۲ بر 1 از سد میزبان خود، ماینتس گذشت. دورتموندی‌ها با این پیروزی رده دوم جدول را به خود اختصاص داده و به تعقیب‌کننده شماره یک بایرن مونیخ، صدرنشین جدول بدل شدند.

• بایرن مونیخ ۵ - هانوفر 0

دیدار پرگل هفته‌ سیزدهم میان بایرن مونیخ و هانوفر برگزار شد. مونیخی‌ها که در لیگ قهرمانان اروپا نیز موفق بوده‌اند، در رقابت‌های ملی هم قدرت‌نمایی کردند و مهمان خود، هانوفر را ۵ بر 0 در هم کوبیدند. ماریو گومز، مهاجم ملی‌پوش بایرن که پس از مصدومیتی طولانی بار دیگر به میدان قدم گذاشته بود، لحظاتی پس از تعویض، پنجمین گل تیمش را به ثمر رساند.

• وولفسبورگ 1 - وردر برمن 1

رویاروی وولفسبورگ و وردر برمن در هفته‌ سیزدهم از حساسیت زیادی برخوردار بود، چرا که کلاوس آلوفس، مدیر ورزشی برمن، هفته‌ گذشته به تیم وولفسبورگ پیوسته بود. دیدار میان دو تیم سرانجام با نتیجه تساوی یک بر یک خاتمه یافت. آرناتوویچ، مهاجم اتریشی وردر برمن، گل تیمش را در دیدار با وولفسبورگ به ثمر رساند.

• شالکه 1 - آینتراخت فرانکفورت 1

تیم‌های شالکه و فرانکفورت که در رده‌های بالای جدول جای دارند، یکی از پرهیجان‌ترین دیدارهای هفته را برگزار کردند. کلاس یان هونتلار، مهاجم هلندی شالکه در دقیقه ۱۱ تیمش را یک بر صفر جلو انداخت، اما آیگنر دو دقیقه بعد گل تساوی را به ثمر رساند. پیکار این دو تیم پس از ۹۰ دقیقه با نتیجه عادلانه یک بر یک خاتمه یافت و برای هر دو تیم یک امتیاز به همراه داشت.

• گرویتر فورت 0 - نورنبرگ 0

خشن‌ترین دیدار هفته‌ سیزدهم بوندس‌لیگا بدون شک دربی تیم‌های گرویتر فورت و نورنبرگ بود که ورزشگاه های آن دو تنها ۱۱ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند. در این دیدار که با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید، داور مجموعا دو کارت قرمز و چهار کارت زرد به بازیکان دو تیم نشان داد.

• فرایبورگ ۳ - اشتوتگارت 0

تیم فرایبورگ یکی از تیم‌های جوان و در عین حال موفق فصل جاری بوندس‌لیگا محسوب می‌شود. این تیم این هفته‌  توانست مهمان خود، اشتوتگارت را شکست دهد و جای خود را در رده‌های میانی جدول مستحکم سازد.

• هوفن‌هایم 1 - بایر لورکوزن ۲

تیم بایرلورکوزن از مهمانان موفق هفته‌ سیزدهم  بود. لورکوزنی‌ها با پیروزی ۲ بر 1 بر میزبان خود، هوفن‌هایم سه امتیاز مهم کسب کردند و رده‌ پنجم جدول را به خود اختصاص دادند. این درحالی است که تیم هوفن‌هایم همچنان در تلاش پایان دادن به بحران و احیای موفقیت‌های گذشته است. این تیم در حال حاضر در رده شانزدهم جدول قرار دارد.

• آگسبورگ 1 - بوروسیا مونشن‌گلادباخ 1

تیم آگسبورگ همچان قعرنشین جدول بوندس‌لیگا است. این تیم این هفته‌ هم نتوانست به پیروزی خانگی دست یابد. دیدار میان آگسبورگ و بوروسیا مونشن‌گلادباخ پس از ۹۰ دقیقه با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. مولدرس در دقیقه پنجم بازی آگسبورگ را یک بر صفر جلو انداخت، اما گلادباخ توانست در دقایق پایانی بازی گل تساوی را به ثمر رساند و یک امتیاز حفظ کند.

 

منبع: همشهری آنلاین