تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۸:۰۹

همشهری آنلاین: توریست فضایی آمریکایی که با سایوز به فضا رفته بود اوائل روز سه‌شنبه 10 آوریل (21 فروردین) به ایستگاه بین‌المللی فضایی رسید.

به گزارش سی.ان.ان. چارلز سیمونی پنجمین توریست فضایی تاریخ به همراه دو فضانورد روس دیگر که در کپسول سایوز به سر می‌بردند به راحتی به ایستگاه‌ بین‌المللی فضایی ملحق و وارد ایستگاه شدند.

در فیلمی که در مرکز کنترل فضایی روسیه از ورود سرنشینان سایوز به ایستگاه بین‌المللی پخش شده است تمام سرنشینان سایوز و ایستگاه از این واقعه خوشحال و خندان دیده می‌شودند. معمولا ورود اعضای جدید به ایستگاه بین‌المللی اتفاق خوشایندی است که این بار با شام مخصوصی که سیمونی از زمین با خود به فضا برده است برای فضانوردان بسیار به‌ یادماندنی خواهد بود.

سیمونی 20 آوریل به همراه یک فضانورد روس و یک فضانورد آمریکایی که از ماه سپتامبر در ایستگاه بین‌المللی بوده است به زمین باز خواهد گشت و دو فضانورد روس و یک فضانورد آمریکایی در ایستگاه مأموریت خود را شروع خواهند کرد.

قرار است شامی که سیمونی با خود به فضا برده است روز پنج‌شنبه همزمان با روز ملی فضا در روسیه سرو شود. پنج‌شنبه سالگرد اولین سفر یک انسان - یوری گاگارین - به فضا در سال 1962 است.

سیمونی که طراح نرم‌افزار ورد در مایکروسافت است در این سفر همچنین برگه‌هایی را که چندین دهه پیش با آنها یادگیری برنامه‌نویسی را در اتحاد جماهیر شوروی شروع کرده بود با خود به فضا برده است.

سیمونی در ایستگاه بین‌المللی فضایی چند آزمایش علمی مثل اندازه‌گیری سطح تشعشع و مطالعه ارگان‌های بیولوژیکی را انجام خواهد داد.

سیمونی به عنوان پنجمین توریست فضایی سفر خود راشنبه 7 آوریل به فضا آغاز کرد.[سابقه موضوع]