گروه بورس: شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته رکورد تازه‌ای بر جای گذاشت و برای نخستین‌بار در طول تاریخ بورس، از مرز 32 هزار و 741واحد عبور کرد، در عین حال آمار‌ها نشان می‌دهد این شاخص در طول 100روز گذشته هشت هزار و 402 واحد رشد کرده است.

به گزارش همشهری، حرکت‌های انفجاری شاخص بورس که از ابتدای شهریور آغاز شده است در مبادلات دیروز هم ادامه یافت و این شاخص در پایان مبادلات روز گذشته با 402واحد افزایش معادل1.2درصد رشد کرد و برای نخستین‌بار در طول تاریخ 46ساله بورس به 32هزارو741واحد رسید.

با احتساب رشد شاخص بورس در مبادلات دیروز میزان بازده سرمایه‌گذاری در بازار سهام به محدوده 25درصد رسید. ضمن اینکه آمار‌ها نشان می‌دهد با رشد 1.2درصدی شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته، میزان رشد شاخص در طول 100روز گذشته به هشت هزار و 402واحد رسیده است. این شاخص در ابتدای شهریور‌ماه در محدوده 24هزار و 339واحد قرارداشت اما در پایان شهریور‌ماه از مرز 30هزار واحد عبور کرد و پس از آن در پایان مهر و آبان‌ماه به‌ترتیب به 30هزارو671 و 31هزارو259 واحد رسید.

تا قبل از شهریور‌ماه شاخص‌های بورس تهران مدام نزول می‌کردند اما با آغاز شهریور‌ماه و پس از آن با به صدا درآمدن زنگ پاییز موج صعودی شاخص‌های بورس تهران شروع شد و بورس تهران توانست گوی سبقت را از همه بازار‌های رقیب برباید. افزایش قیمت دلار و همچنین رشد سود شرکت‌های بورس که در حال حاضر به 25هزار میلیارد تومان رسیده است ازجمله دلایل رشد شاخص‌های بورس بیان می‌شود.

به این ترتیب هر چند برخی از سرمایه‌گذاران در تابستان امسال به سمت بازار‌هایی نظیر طلا و ارز حرکت کرده بودند اما رشد مداوم شاخص بورس بار دیگر تمرکز سرمایه‌گذاران را به سمت بازار سهام بیشتر کرد و باعث ورود نقدینگی بیشتر به سمت بازار سهام شد، به‌طوری ارزش روزانه معاملات هم به‌دلیل ورود سرمایه‌های جدید روزبه‌روز افزایش می‌یابد و در تازه‌ترین رویداد روز گذشته سهامداران در طول یک روز 126میلیارد تومان سهام خریداری کردند. این نشان می‌دهد که نقدینگی موجود در حال حرکت به سوی بورس تهران است.