همشهری آنلاین: بازنده‌ بزرگ هفته شانزدهم رقابت‌های بوندس‌لیگای آلمان بوروسیا دورتموند بود که در خانه خود ۳ بر ۲ مغلوب وولفسبورگ شد. در مقابل، تیم بایرن مونیخ توانست با پیروزی بر آگسبورگ جای خود در صدر جدول را مستحکم سازد.

هامبورگ 2 - هوفن‌هایم 0

پیکارهای هفته‌ شانزدهم بوندس‌لیگا، جمعه شب (۶ دسامبر / ۱۶ آذر ماه) با دیدار هامبورگ مقابل هوفن‌هایم آغاز شد. هامبورگی‌ها در زمین خود از فرصت‌های به دست آمده خوب استفاده کرده و ۲ بر 0 بر مهمان خود پیروز شدند. هوفن‌هایم علی‌رغم برکناری مارکوس بابل، سرمربی این تیم، همچنان در بحران به سر می‌برد و در حال حاضر در رده‌ شانزدهم جدول جای دارد.

بورسیا دورتموند 2 - وولفسبورگ 3

بوروسیا دورتموند، مدافع عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا، در هفته ‌۱۶ این رقابت‌ها در زمین خود ۳ بر ۲ از وولفسبورگ شکست خورد. دورتموند تیم برتر میدان بود، اما در نهایت تاوان تصمیم اشتباه داور را داد. مارسل اشملتزر، مدافع دورتموند که با زانو توپ را مهار کرده بود، از دید داور از دست خود استفاده کرده و به همین خاطر نیز در پی دریافت کارت قرمز (دقیقه ۳۵) از بازی اخراج شد.

آینتراخت فرانکفورت 4 - وردر برمن 1

اگر چه نیمه نخست دیدار آینتراخت فرانکفورت و وردر برمن چندان دلچسب نبود، اما نیمه‌‌ دوم این پیکار چنان تماشایی و پرشتاب بود که ۴۵ دقیقه نخست را جبران کرد. فرانکفورت با چهار گل برمن را به خانه فرستاد و با کسب ۳ امتیاز مهم، جای خود در رده‌‌های بالای جدول را حفظ کرد.

آگسبورگ 0 - بایرن مونیخ 2

یکه‌تازی بایرن مونیخ در بوندس‌لیگا همچنان ادامه دارد. مونیخی‌ها که در هفته ‌۱۶ مهمان آگسبورگ بودند، با برتری کامل و با نتیجه ۲ بر 0 حریف خود را شکست دادند و جای خود را در صدر جدول مستحکم ساختند.

نورنبرگ 2 - فورتونا دوسلدورف 0

تیم فورتونا دوسلدورف که در هفته‌ پانزدهم با نتیجه ۴ بر 0 اینتراخت فرانکفورت را به زانو درآورده بود، در هفته‌ شانزدهم خود مغلوب نورنبرگ شد.

فرایبورگ 1 - گرویتر فورت 0

تیم فرایبورگ از جمله تیم‌هایی است که در فصل جاری کارشناسان را غافلگیر کرده و علی‌رغم برخورداری از بودجه‌ای نسبتا کم توانسته است جای خود را در رده‌های میانی جدول مستحکم سازد. فرایبورگ در دیدار خانگی مقابل گرویتر فورت، قعرنشین جدول، به پیروزی یک بر صفر دست یافت. تک‌گل این دیدار را دانیل کالگیوری، هافبک فرایبورگ به ثمر رساند.

اشتوتگارت 3 - شالکه 1

از جمله برندگان بزرگ پیکارهای هفته‌ شانزدهم تیم اشتوتگارت بود که با نتیجه ۳ بر 1 از سد مهمان خود، شالکه گذشت. چهره‌ درخشان این دیدار تماشایی وداد ایبیزویچ، مهاجم بوسنیایی اشتوتگارت بود که هر سه گل تیمش را به ثمر رساند و سه امتیاز مهم برای اشتوتگارت به ارمغان آورد.

بوروسیا مونشن‌گلادباخ 2 - ماینتس 0

بوروسیا مونشن‌گلادباخ آخرین دیدار خانگی خود در سال جاری را با موفقیت پشت سر گذاشت و مهمان خود، ماینتس را ۲ بر 0 شکست داد. تیم میزبان اگر چه بازی‌ای چندان تهاجمی از خود نشان نداد، اما توانست با تکیه بر دیوار دفاعی محکم و همچنین استفاده از معدود فرصت‌های به دست آمده، با پیروزی میدان را ترک کند.

هانوفر 3 - بایر لورکوزن 2

هفته شانزدهم با دیدار هانوفر مقابل بایر لورکوزن به پایان رسید. هانوفر توانست در حضور بیش از ۴۵ هزار تماشاگر با نتیجه ۳ بر ۲ از سد مهمان خود بگذرد. هوشتی، بازی‌گردان تیم هانوفر یکی از چهره‌های برتر این دیدار بود و با زدن دو گل سهم مهمی در پیروزی تیم خود داشت.

 

منبع: همشهری آنلاین