همشهری‌آنلاین: با آغاز موج جدیدبارش‌هادر کشور جاده ها لغزنده، برفی ومه الود شده و پلیس به رانندگان توصیه کرده است برای سفر به مناطق کوهستانی و برفی حتما از ایمنی خودروی خود مطمئن باشند و در خودروی خود زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیریت راه های آذربایجان غربی امروز اعلام کرد محورهای ارتباطی شهرستان های بوکان، شاهین دژ، سردشت و پیرانشهر هم بارانی است و محور مهاباد - میاندوآب نیز با مه غلیظ گزارش شده است.

براثر بارش برف و باران ، تمام محورهای مواصلاتی چهارمحال وبختیاری لغزنده است.

بارندگی ها از دیشب (سه‌شنبه 21 آذر) بیشتر نقاط استان را فرا گرفته و ‌هم اکنون در بیشتر گردنه‌های برف گیر استان بارش برف گزارش شده است.

رئیس پلیس راه استان چهارمحال و بختیاری تاکید کـرد رانندگـان با سرعت مطمئنه تردد و از سفرهای غیر ضروری به نقاط برف گیر استان جدا خوداری کنند.

همچنین در تصادف مینی بوس به تریلر در محور بروجن - لردگان 2 کشته و 24زخمی برجای گذاشت.

فرهادی از مسافران خواست با رعایت نکات ایمنی، خودروهای خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

  • برف وباران وکندی تردد در بیشتر محورهای استان اصفهان

همچنین بارش برف وباران در مناطق مختلف استان اصفهان موجب کندی تردد و لغزندگی بیشتر محورهای مواصلاتی این استان شد.

مسئول مرکز مدیریت راههای اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: بارش برف گردنه نوقان در محور داران - الیگودرز، گردنه‌ خوانسار محور خوانسار - دامنه و گردنه قرقچی در محور میمه - دلیجان را مه آلود و لغزنده کرده است.

آقای کازرونی افزود: همچنین بارش برف موجب کندی تردد و لغزندگی در محورهای جوشقان وکامو - قهرود منطقه کاشان و محور تیران - داران شده است.

وی به رانندگانی که قصددارند در این محورها تردد دارند توصیه کرد وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ مجهز کنند.

بنابراعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان بارش برف وباران از بامداد امروز چهارشنبه 23 آذر در مناطق مختلف استان اصفهان آغاز شده و موجب اختلال در پروازها، کندی تردد و آبگرفتگی معابر در استان اصفهان شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه بارندگی‌ها در مناطق غرب، جنوب غرب، شرق و مرکز استان اصفهان از بامداد امروز آغاز شده است گفت: مه شدید و کاهش دید پرواز اصفهان- شیراز-لامرد شرکت نفت را لغو کرد.

شیشه فروش افزود: برای خدمت رسانی به مسافران در راه مانده هم 500 گروه امداد ونجات مجهزبه 800 خودروی سبک وسنگین ، بیش از 200 پایگاه امداد ونجات و راهدارخانه در محورهای مواصلاتی استان اصفهان مستقر هستند.

  • احتمال طغیان رودخانه های آبادان

رئیس سازمان هواشناسی آبادان در خصوص طغیان رودخانه های کارون، اروند و بهمنشیر و جاری شدن سیلاب در شهرهای ساحلی آبادان، خرمشهر، اروندکنار، مینوشهر و چوئبده هشدار داد.

آقای ابراهیمیان افزود: بر اساس تازه ترین خروجی نقشه‌های پیش یابی هوا شاهد بارش‌های مداوم باران همراه با رعد و برق و وزش باد هستیم، در نتیجه آبگرفتگی و طغیان 3 رودخانه واقع در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر دور از انتظار نیست.

او گفت: لایه میانی جو همچنان ناپایدار است و به زودی تقویت خواهد شد.

از اوایل آذرماه تاکنون 46 و نیم میلیمتر بارندگی داشته‌ایم که حدود یک سوم میانگین سالانه شهرستان است.

در آبادان و خرمشهر هم اکنون آسمان ابری ، همراه با بارندگی، رعد و برق و وزش باد است. برای فردا نیز رگبار پراکنده پیش بینی شده است.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها