همشهری‌آنلاین: با آغاز موج جدیدبارش‌هادر کشور جاده ها لغزنده، برفی ومه الود شده و پلیس به رانندگان توصیه کرده است برای سفر به مناطق کوهستانی و برفی حتما از ایمنی خودروی خود مطمئن باشند و در خودروی خود زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

پلیس راه جاده

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیریت راه های آذربایجان غربی امروز اعلام کرد محورهای ارتباطی شهرستان های بوکان، شاهین دژ، سردشت و پیرانشهر هم بارانی است و محور مهاباد - میاندوآب نیز با مه غلیظ گزارش شده است.

براثر بارش برف و باران ، تمام محورهای مواصلاتی چهارمحال وبختیاری لغزنده است.

بارندگی ها از دیشب (سه‌شنبه 21 آذر) بیشتر نقاط استان را فرا گرفته و ‌هم اکنون در بیشتر گردنه‌های برف گیر استان بارش برف گزارش شده است.

رئیس پلیس راه استان چهارمحال و بختیاری تاکید کـرد رانندگـان با سرعت مطمئنه تردد و از سفرهای غیر ضروری به نقاط برف گیر استان جدا خوداری کنند.

همچنین در تصادف مینی بوس به تریلر در محور بروجن - لردگان 2 کشته و 24زخمی برجای گذاشت.

کلیک کنید

فرهادی از مسافران خواست با رعایت نکات ایمنی، خودروهای خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

  • برف وباران وکندی تردد در بیشتر محورهای استان اصفهان

همچنین بارش برف وباران در مناطق مختلف استان اصفهان موجب کندی تردد و لغزندگی بیشتر محورهای مواصلاتی این استان شد.

مسئول مرکز مدیریت راههای اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: بارش برف گردنه نوقان در محور داران - الیگودرز، گردنه‌ خوانسار محور خوانسار - دامنه و گردنه قرقچی در محور میمه - دلیجان را مه آلود و لغزنده کرده است.

آقای کازرونی افزود: همچنین بارش برف موجب کندی تردد و لغزندگی در محورهای جوشقان وکامو - قهرود منطقه کاشان و محور تیران - داران شده است.

وی به رانندگانی که قصددارند در این محورها تردد دارند توصیه کرد وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ مجهز کنند.

بنابراعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان بارش برف وباران از بامداد امروز چهارشنبه 23 آذر در مناطق مختلف استان اصفهان آغاز شده و موجب اختلال در پروازها، کندی تردد و آبگرفتگی معابر در استان اصفهان شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه بارندگی‌ها در مناطق غرب، جنوب غرب، شرق و مرکز استان اصفهان از بامداد امروز آغاز شده است گفت: مه شدید و کاهش دید پرواز اصفهان- شیراز-لامرد شرکت نفت را لغو کرد.

شیشه فروش افزود: برای خدمت رسانی به مسافران در راه مانده هم 500 گروه امداد ونجات مجهزبه 800 خودروی سبک وسنگین ، بیش از 200 پایگاه امداد ونجات و راهدارخانه در محورهای مواصلاتی استان اصفهان مستقر هستند.

  • احتمال طغیان رودخانه های آبادان

رئیس سازمان هواشناسی آبادان در خصوص طغیان رودخانه های کارون، اروند و بهمنشیر و جاری شدن سیلاب در شهرهای ساحلی آبادان، خرمشهر، اروندکنار، مینوشهر و چوئبده هشدار داد.

آقای ابراهیمیان افزود: بر اساس تازه ترین خروجی نقشه‌های پیش یابی هوا شاهد بارش‌های مداوم باران همراه با رعد و برق و وزش باد هستیم، در نتیجه آبگرفتگی و طغیان 3 رودخانه واقع در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر دور از انتظار نیست.

او گفت: لایه میانی جو همچنان ناپایدار است و به زودی تقویت خواهد شد.

از اوایل آذرماه تاکنون 46 و نیم میلیمتر بارندگی داشته‌ایم که حدود یک سوم میانگین سالانه شهرستان است.

در آبادان و خرمشهر هم اکنون آسمان ابری ، همراه با بارندگی، رعد و برق و وزش باد است. برای فردا نیز رگبار پراکنده پیش بینی شده است.

کد خبر 194225
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز