تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۷:۵۱

آزاده بهشتی: باران که می‌زند، یکی از بهترین کارها قدم زدن است؛ به خصوص برای ما تهرانی‌ها که مدام در آلودگی‌های ناشی از تردد خیابان‌های تهران در حال حرکت‌ هستیم و کمتر پیش‌ می‌آید بتوانیم تازگی‌های ناشی از یک باران شبانه و استشمام هوای پاک را تجربه کنیم.

اما در کنار این موضوع نمی توان فراموش کرد که پیاده‌روهای تهران پر از چاله‌ ‌هایی است که حتی اگر فرصت و هوای مناسب برای قدم زدن را پیدا کنیم، این موانع و افتادن در آنها از این کار منصرفمان می‌کند، حالا تصورش را بکنید که کمی‌ هم پا به سن گذاشته باشی و نتوانی از پس آنها بر بیایی.

شهرداری تهران بیش از یک سال است که بهسازی معابر و پیاده‌روهای تهران را آغاز کرده تا کمی از این مشکلات را برای پیاده‌روی‌های دل‌انگیز کاهش دهد.

بعد از دو پیاده‌راه مروی و باغ‌سپه‌سالار و پیاده‌رو ولیعصر نوبت به ساماند‌هی پیاده‌رو شریعتی و انقلاب رسیده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در این مورد می‌‌گوید: پروژه ساماندهی پیاده‌روهای پایتخت در سال جاری با اجرای فاز اول بهسازی پیاده‌روهای شریعتی از تجریش تا پیچ شمیران و پیاده‌روهای میدان انقلاب تا میدان امام حسین(ع)، در فاز اول از رودکی تا پیچ شمیران در سال جاری تداوم خواهد یافت.

در حقیقت شهرداری تهران عزمش را جزم کرده تا بهسازی و ساماندهی پیاده‌روهای شهر تهران را در سال جاری به سرانجام برساند، به همین دلیل اولویت امسال پروژه بهسازی پیاده‌روهای پایتخت در قالب ساماندهی و بهسازی پیاده‌روهای مسیر میدان آزادی تا امام حسین(ع) تداوم می‌یابد که فاز اول این پروژه شامل بهسازی پیاده‌روهای خیابان انقلاب از رودکی تا پیچ شمیران در سال جاری خواهد بود.

دکتر حجت‌‌الله‌صالحی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ظرف اردیبهشت ماه جاری مناقصه این پروژه برای تعیین پیمانکار انجام خواهد شد و با مشخص شدن پیمانکار، عملیات اجرایی این پروژه آغاز می‌شود، افزود: همچنین به موازات اجرای بهسازی پیاده‌روهای خیابان انقلاب از رودکی تا پیچ‌شمیران در مرحله بعدی نوبت به پیاده‌روهای خیابان شریعتی می‌رسد که فاز اول پروژه بهسازی پیاده‌روهای خیابان شریعتی از تجریش تا پیچ شمیران به احتمال 99 درصد از دیگر پروژه‌هایی است که در سال جاری توسط سازمان زیباسازی و در راستای پروژه بهسازی پیاده‌روهای پایتخت عملیاتی خواهد شد.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، هم اکنون در برخی قسمت‌های این پروژه مشکل تملک زمین وجود دارد که مذاکره برای رفع این مشکل و تملک زمین‌ها در حال انجام است و به محض حل این موانع، کار اجرایی آغاز خواهد شد.

برای بهسازی پیاده‌روهای پایتخت برای تک‌تک محلات شهر تهران برنامه مدونی تعریف شده و علاوه بر پروژه‌های فرامنطقه‌ای در زمینه بهسازی پیاده‌روهای شهر تهران که در برخی موارد چندین منطقه را توأم شامل می‌شود، تعداد زیادی از مناطق نیز درخواست بهسازی و مناسب‌سازی پیاده‌روهای سطح منطقه خود را داده‌اند که یکی از این موارد بهسازی پیاده‌روهای فلکه دوم صادقیه تا میدان نور واقع در منطقه 5 است که در حال بررسی است.