همشهری آنلاین: حوزه هنری کودکان و نوجوانان بهمن‌ماه همزمان با ایام‌الله دهه فجر افتتاح می‌شود و محل استقرار آن حوزه هنری استان تهران خواهد بود.

به گزارش فارس، ریاست این مرکز، پس از فاضل نظری این روزها به محمد سرشار سپرده خواهد شد.

برای این حوزه هنری از مدت‌ها پیش برنامه ریزی خاصی صورت گرفته، به عنوان مثال یکی از آنها رده‌بندی سنی محصولات برای کودکان است، در حال حاضر با توجه به توانایی و دانش و نگرش کودکان کار پیچیده‌ای است و شاید همانند گذشته نتوان با تقسیم‌بندی (الف و ب و ج و د) برای یک محصول فرهنگی، هنری دایره مخاطب تعیین کرد.

یکی از پروژه‌هایی که مطالعه پیرامون آن انجام می‌شود ایجاد یک مجموعه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای عرضه محصولات کودک و نوجوان است.

برنامه‌ریزی برای افتتاح حوزه هنری کودکان و نوجوانان صورت گرفته و قرار است طی برنامه‌ای ویژه این مرکز فرهنگی در دهه فجر افتتاح شود.

محمد حمزه‌زاده قائم مقام رئیس حوزه هنری با تایید این خبر گفت: انشاالله حوزه هنری کودکان و نوجوانان در ایام الله دهه فجر افتتاح می‌شود.

طراحی و تاسیس شهربازی‌های ایرانی نیز از موارد در دستور کار این حوزه‌ هنری است که اختصاص به کودکان و نوجوانان دارد و پس از افتتاح برخی محصولات تولیدی رونمایی می‌شود.

تولید محصولات الکترونیک، کتاب، بازی‌ها، محصولات نمایشی اعم از فیلم و ...در این حوزه هنری ارائه می‌شود.

پیش از این محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری از آغاز فعالیت آزمایشی حوزه هنری کودکان و نوجوانان خبرداده و عنوان کرده بود، در این عرصه بخشی بزرگی از بازار در دست کالاهای خارجی است و این خطرناک است.

بنابراین ما از ابتدای مدیریت جدید کوشیده‌ایم به این موضوع اهتمام جدی داشته باشیم. بر همین اساس حوزه هنری کودکان و نوجوانان طراحی شد و چند ماهی است فعالیت‌های آزمایشی خود را شروع کرده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت حوزه هنری کودک و نوجوان گفت: ان‌شاءالله امسال این حوزه خودش را نشان خواهد داد و امیدواریم که این اقدام راهبردی و استراتژیک در مأموریت‌هایش موفق باشد.

رئیس حوزه هنری ادامه داد: در طراحی این مرکز جدید تلاش شده از اختصاص فضای فیزیکی زیاد و امکانات زیاد پرهیز شود بلکه سیاستگذاری‌ها و کارشناسی‌ها در این مرکز انجام می‌گیرد و تولیدات در دفاتر و واحدهای تخصصی صورت می‌پذیرد.

 

برچسب‌ها