همشهری آنلاین: دبیر دومین یادواره هنری «تجلی بصیرت» از گسترش جغرافیایی و هنری این یادواره خبر داد.

پوستر تجسمی

به گزارش ایسنا، اصغر امیرنیا با بیان این مطلب گفت: دومین دوره یادواره هنری تجلی بصیرت گستره کار درشاخه‌های هنری زیر مجموعه رشته‌های هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی بیشتر شده که به طور مثال رشته تئاتر خیابانی با تعداد نمایش‌های بیشتر و افزایش استان‌های محل اجرا همراه بوده است.

وی ادامه داد: به غیر از تهران 10 استان کشور در برگزاری بخش هنرهای تجسمی و 20 استان در برگزاری بخش هنرهای نمایشی دومین یادواره تجلی بصیرت مشارکت داشته‌اند و در واقع بیشتر استان‌های کشور درگیر برگزاری یادواره شده‌اند.

وی با بیان اینکه در بخش موسیقی فقط شهر تهران درگیر کار شده اظهار داشت: در این بخش ارکستر سمفونیک تهران قطعاتی که با این موضوع ساخته شده را اجرا خواهد کرد.

امیرنیا افزود: بخش تجسمی هم با 4 رشته نقاشی، کاریکاتور، پوستر و تصویرسازی و بخش هنرهای نمایشی هم در رشته‌های نمایشنامه خوانی، تئاتر صحنه‌ای، نمایش خیابانی و تئاتر سیار برگزار می‌شود.

دبیر دومین یادواره هنری تجلی بصیرت اجرای منویات مقام معظم رهبری و ایجاد آگاهی در میان جامعه از طریق اجرای برنامه‌های هنری را مهم ترین هدف برگزاری این یادواره دانست.

امیرنیا گفت: در موضوع بصیرت افزایی همه نخبگان جامعه وظیفه دارند، علماء و خطبا در جامعه معرفت افزایی می‌کنند و جامعه هنری هم با خلق آثار هنری آن را ماندگار می‌کنند.

دومین یادواره هنری تجلی بصیرت به همت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش های موسیقی، هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 195217

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز