همشهری جوان: این سازمان فرهنگی هنری شهرداری هم انگار دست بردار نیست؛ تهران را با پاریس بدجوری اشتباه گرفته.

 آن از پخش فیلم های سینمایی اش که دهان همه سینما دوستانش را باز نگه داشته. آن ازخیابان هنر که تریپش تمام و کمال شانزه لیزه ای است.

 این هم از هنگ دوچرخه سوارانش که برداشتی آزاد از توردوفرانس است؛ با این تفاوت که اگر دوپینگ کنید هم کسی شما را مجازات نمی کند. فکرش را بکنید، صد نفر نوجوان، تی شرت و کلاهِ هماهنگ بپوشند و از 7 منطقة تهران ساعت 8 صبح جمعه، جلوی کاخ سعدآباد جمع شوند.

 بعد رکاب بزنند و مقابل چند موزه توقف کنند، دوچرخه شان را پارک کنند و از آثار تاریخی مملکتشان بازدید کنند. شما قضاوت کنید این عجیب نیست؟

 اسم کل برنامه هایش را هم گذاشته اند جشنواره تابستانی تهران ، بر وزن جشنواره تابستانی پاریس. حالا این که در پاریس هم جشنواره ابستانی داریم یا نه، به کنار. شما این را دریابید که لول کار چقدر بالا است.

تازه توردوفرانس سالی یک بار دور فرانسه برگزار می شود. اما این هنگ دوچرخه سواران تهران قرار است هر هفته یک تور دور تهران راه بیندازند تا نشان دهند سطح ما، همه جوره از فرانسوی ها بالاتر است.

شما هم اگر خواستید در این مدارج ترقی سهیم باشید، سری به خانه های فرهنگ و فرهنگسراهای نزدیک منزلتان بزنید و عضو باشگاه تابستانی بچه های تهران با نام باشگاه فلفل شوید تا جمعه هفته بعد بتوانید در توردو تهران شرکت کنید.