مدیر عامل سازمان مشارکت های مردمی شهرداری تهران از سرمایه گذاری 150 میلیون دلاری شرکت مالزیایی برای ساخت مجتمع فرهنگی- رفاهی اکباتان در غرب تهران خبر داد.

به گزارش سما ، محمد ابراهیم یاوری در نخستین همایش نامگذاری طرح مشارکت خارجی  شهرداری تهران گفت: این شرکت که فعالیت خود را از دو ماه گذشته آغاز کرد احداث مراکز تجاری، اداری، تفریحی و خدماتی این مکان را برعهده داشته و هزینه خود را از بهره برداری مجتمع های تجاری این مجتمع فرهنگی برداشت می کند.

وی احداث مجتمع فرهنگی اکباتان را در راستای سیاست های جذب مشارکت های مردمی معاونت مالی و اداری شهرداری تهران عنوان کرد و افزود: احداث این طرح در سال گذشته آغاز شد اما به دلیل مشکلات حقوقی احداث آن چند ماهی متوقف ماند.

یاوری از اجرای نزدیک به 25 هزار میلیارد ریال طرح مشارکتی در سال 85  خبر داد و گفت: هم اکنون در حال جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای اجرای این طرح ها در تهران هستیم.

مشاور طراحی و معماری مجتمع فرهنگی رفاهی اکباتان نیز گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت 19 هکتار طراحی شده و بین فاز یک ، دو و سه شهرک اکباتان واقع شده است ، به طوری که از سمت غرب به فاز دو ، از سمت شرق به بزرگراه شهید ستاری  و فازهای یک و سه شهرک محدود می گردد.

رضا اکبریان افزود: وجود شهرک های آپادانا، شهید فکوری، نیروی هوایی ، شهرداری ، فردوس، کوی بیمه از یک سو و مناطق پرجمعیت اطراف شهرک اکباتان شامل تهرانسر ، خیابان آزادی ، جنت آباد و صادقیه توجه طراحان مجتمع را به بافت جمعیتی که می بایست از امکانات این مجتمع استفاده کنند جلب کرد.

وی احداث بوستانی به مساحت 15 هکتار شامل محل بازی کودکان و جوانان، زمین های ورزشی ، مسجد، تالار و رستوران، فرهنگسرا، پمپ بنزین، 9 سالن سینما به ظرفیت بیش از 1200 نفر ، سالن های ورزشی ، پارکنیگ در سه طبقه و فروشگاه زنجیره ای شهروند را از مشخصات این پروژه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: طرح اولیه این پروژه توسط یک شرکت مالزیایی تهیه شده و مهندسان مشاور و مشاوران سازه و تاسیس دیگر در آن همکاری دارند.

اکبریان در ادامه ایجاد و ساخت بخش زنان را یکی از ویژگی ها این پروژه عنوان کرد و افزود: تاکنون چنین بخشی در کشور ساخته نشده و تمامی نیازهای زنان اعم از زمینهای ورزشی و فروشگاه در آن در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد:این پروژه تا سه سال آینده با مشارکت شهرداری و شرکت نگین ساخته می شود.

کد خبر 1766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز