گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: پرونده گرانفروشی 100میلیارد تومانی 9واردکننده متخلف خودرو در استان تهران روز گذشته به تعزیرات رفت.

در شرایطی که هنوز نتایج پرونده‌های قبلی سوءاستفاده ارزی وارد‌کنندگان توسط سازمان تعزیرات حکومتی اعلام نشده، معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از طرح تشدید نظارت بر واردات کالا با ارز مرجع خبر داد و به خبرنگار ما گفت: بنابر اسناد ارائه شده توسط بانک مرکزی برای بررسی مشخصات کلیه وارد‌کنندگان کالا با ارز مرجع هر روز جزئیات تازه‌ای از تخلف وارد‌کنندگان کشف می‌شود و با شناسایی 9وارد‌کننده حقیقی و حقوقی متخلف خودرو در استان تهران، روز گذشته پرونده تخلف گرانفروشی 100میلیارد تومانی این وارد‌کنندگان به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد.

این واردکنندگان پس از واردات خودرو با ارز مرجع، این خودروها را بیش از نرخ مصوب سازمان حمایت در بازار عرضه کرده‌اند. علیرضا موسوی مجد این پرونده را مربوط به تخلف در واردات خودرو طی شش‌‌ماه ابتدای سال قلمداد کرد و افزود: بر این اساس برخی خودروهای وارداتی توقیف شده و با وجود فروش برخی دیگر از این خودروها در بازار، بازرسان سازمان قیمت فروش این خودروها در بازار را کشف کرده و برای این وارد‌کنندگان متخلف پرونده گرانفروشی تشکیل داده‌اند. وی با اظهار بی‌اطلاعی از نتایج پرونده‌های قبلی تخلف وارد‌کنندگان خودرو افزود: سازمان صنعت وظیفه بررسی تخلفات و ارائه گزارش پرونده به دستگاه‌های نظارتی را بر عهده دارد و سازمان تعزیرات و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط مرجع اعلام نظر در مورد نتایج این بررسی‌ها هستند. از سوی دیگر با تشدید گرانفروشی، کم فروشی، احتکار کالاهای اساسی و اقلام خوراکی طی چند‌ماه گذشته، دستگاه‌های نظارتی نیز با اجرای طرح‌های ویژه به تشدید برخورد با متخلفین روی آورده‌اند.

همچنین با اجرای طرح ویژه نظارتی در بازار روغن نباتی دو‌هزارو 367واحد متخلف عرضه‌کننده این کالا شناسایی و پرونده
65 میلیارد‌ریالی این متخلفین به اتهام گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه کالا به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

تخلف در واردات لوازم خانگی، بهداشتی و آرایشی

به گفته معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، این سازمان بررسی مدارک و مستندات تخلف در واردات لوازم خانگی و بهداشتی و آرایشی را در دستور کار قرار داده و نتایج این بررسی‌ها با تشکیل پرونده تخلف در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین