شعله کاظمی فرد- مجری طرح، مشکلات آسفالتها را ایجاد تدریجی ترک، نفوذ آب و تخریب آنها دانست و گفت: روش متداول برای ترمیم آسفالت، استفاده از مواد درزگیر است ولی خود درزگیرها در صورت نامطلوب بودن در مدت کوتاهی از ترک خارج میشوند. در این طرح، تلاش بر آن بود که چسبندگی بین درز گیر و آسفالت افزایش یابد که موفق شدیم عمر و کارآیی درزگیر را به میزان قابل ملاحظهای افزایش دهیم.
براساس نتایج آزمایشگاهی این ماده میتواند عمر آسفالت را بین 2 تا 4 سال افزایش دهد.
وی سابقه استفاده از درزگیرها را در دنیا حدود 40 سال ذکر کرد و گفت: ترکیبهای پرکننده موجود در بازار بیشتر دو جزیی و عمر کوتاه و کارآیی کمتری دارند.
کاظمی فرد از کاربردی شدن این ماده برای ترمیم آسفالت خبر داد و یادآور شد: این آسفالت در یکی از محورهای شمالی کشور استفاده شد و نتایج یک ساله نشان داد این ماده میتواند مقاومت آسفالت را افزایش دهد.
هزینه تولید این درزگیر جدید در حدود نصف نمونه خارجی است و میتوان از دستگاههای موجود درزگیری برای تزریق آن استفاده کرد.
منبع: خبرگزاری مهر
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۱
همشهری آنلاین: پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر ماده پرکننده جدید برای ترمیم آسفالت عرضه کردند که عمر و ماندگاری آسفالت را افزایش میدهد.
منبع: همشهری آنلاین