پرونده سهام عدالت در مراحل پایانی قرار گرفته و درحالی‌که خبرهای جدید دریافتی از پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی دولت از فراهم شدن امکان خرید و فروش سهام عدالت تا پایان سال حکایت دارد، رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ می‌گوید؛ هنوز شرایط عرضه سهام عدالت فراهم نیست.

سرپرست دفتر سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی‌ در این‌باره گفت: با تصمیم دولت خرید و فروش سهام عدالت تا پایان سال امکان‌پذیر خواهد شد.نوروز حاجی بابایی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، تأکید کرد: طبق تبصره ماده 100قانون برنامه پنجم توسعه، تمام درآمد سهام عدالت،طی سال‌های 1385تا 1391، به حساب خزانه واریز شده، به این مبلغ، 50درصد تخفیف دولت به دو دهک اول هم اضافه می‌شود، بنابراین قصد داریم این بخش از سهام عدالت را آزاد کنیم.

او افزود: تا پایان امسال یا اوایل سال 92این امر محقق و خرید و فروش سهام عدالت امکان‌پذیر می‌شود. اما در مقابل معاون وزیر اقتصاد گفت:صدور مجوز معامله سهام عدالت موکول به تحقق سه شرط است و تاکنون زمان دقیقی برای خرید و فروش آن مشخص نشده است.

محمدرحیم احمدوند در گفت‌وگو با فارس افزود:شرط اول برای معامله سهام عدالت آزادسازی سهام بعد از حضور 30شرکت سرمایه‌گذاری استانی در بورس یا فرابورس است. علاوه براین باید، متناسب با تعداد اعضای شرکت‌های سرمایه‌گذاری،سهم هر کدام از آنها مشخص شود. رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره شرط سوم خرید و فروش سهام عدالت توضیح داد: باید به اندازه اقساطی که پرداخت شده،درصدی از سهام آزاد شود که اندازه آن فعلا نهایی نشده است. احمدوند اعلام کرد: زمان نهایی خرید و فروش سهام عدالت از طریق سایت سازمان خصوصی‌سازی یا از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین