همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور اکوادور حمایت شهروندان را در رفراندوم تشکیل مجلس قانونگذاری به دست آورد.

به نوشته ال موندو، پس از شمارش بیش از 99 درصد آرا در اکوادور مشخص شد که 81.70 درصد از مردم این کشور از تشکیل مجلس قانون اساسی حمایت می‌کنند.در مقابل نیز 12.45 درصد از مردم اکوادور با تشکیل این مجلس مخالفت کرده‌اند.

با وجود آنکه هنوز کمتر از یک درصد از آرا شمارش نشده، مشخص شد که طرفداران رای آری به پیروزی در همه پرسی اکوادور دست یافته‌اند.

براساس نتایجی که از سوی دادگاه عالی انتخاباتی اکوادور(TSE) اعلام شده‌ است.810.274 نفر تاکنون رأی منفی به تشکیل مجلس قانون اساسی داده‌اند و 5.317.698 نفر موافقت خود را با این امر اعلام کرده‌اند.

شمارش آرا تا لحظه تنظیم این خبر در 15 استان از 22 استان اکوادور خاتمه یافته و در تمامی استان‌هایی که آرای آن‌ها شمارش شده رأی آری به پیروزی رسیده است.در برخی از استان‌ها حتی 85 درصد از مردم با این همه پرسی موافقت کردند.

مهمترین فرد پیروز این همه پرسی را می‌توان رافائل کورئا رئیس جمهور اکوادور دانست. او اعتبار سیاسی خویش را در گرو این همه پرسی گذاشته بود.

رافائل کورئا گفته‌است: قصد دارد با تشکیل مجلس قانون اساسی، تغییراتی را در قوانین اصلی کشور ایجاد کند، تغییراتی که به گفته وی منجر به کاسته شدن از قدرت احزاب خواهد شد و به نفع طبقات فقیر جامعه رقم خواهد خورد