یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۵:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردم اکوادور یکشنبه 15 آوریل(26 فروردین) در رفراندومی نظر خود را درباره تشکیل یک مجلس قانونگذاری برای تغییر قانون اساسی این کشور اعلام خواهند کرد.

به نوشته روزنامه ال موندو، این رفراندوم ونتیجه آن از نظر بسیاری از کارشناسان به مثابه رای اعتماد به رافائل کورئا رییس جمهوری اکوادور تعبیر شده است.رافائل کورئا پیشتر اعلام کرده است در صورتی که مردم اکوادور به تشکیل مجلس قانون اساسی رای منفی بدهند از مقام خود استعفا خواهد کرد.

رافائل کورئا در حالی این سخنان را بیان کرده که براساس نتایج آخرین نظر سنجی‌های انجام شده 66 درصد از مردم اکوادور به تشکیل مجلس قانون اساسی رای آری خواهند و تنها احتمال مخالفت 15 درصد از مردم می‌رود.

9 میلیون نفر از واجدین رای دادن در اکوادور برای شرکت در این همهپرسی فرا خوانده شده‌اند.در این رفراندوم سراسری مردم تنها باید نظر خود درباره تشکیل مجلس قانون اساسی را با یک رای آری و یا نه اعلام کنند.

 سوالی نیز بدین مضمون مطرح خواهد شد:آیا شما با تشکیل یک مجلس قانون گذار با اختیارات تام و بر طبق قوانین انتخاباتی جهت تغییر قانون اساسی موافقت می‌کنید؟

رفائل کورئا این رفراندوم را تاریخی دانسته و اعلام کرده است تغییر قانون اساسی به دولت اجازه خواهد داد تغییرات عمیقی در زیر ساخت‌های حکومتی ایجاد کند.او همچنین تغییر قانون اساسی را تحت عنوان رهایی کشور از شب بلند و غم انگیز نئو لیبرالیسم توصیف کرده است.

کد خبر 19616

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز