همشهری آنلاین: سخنگوی جامعه صنفی تهیه کنندگان فیلم از تشکیل کمیته نظارت و بازرسی سینما به منظور بررسی و رسیدگی تخلفات از سوی نهادهای مختلف و سینماگران خبر داد.

به گزارش ایرنا، حبیب کاوش افزود:کمیته انضباطی برای سه صنف جامعه صنفی تهیه کنندگان فیلم، سینماداران و پخش کنندگان تشکیل شده است.

وی توضیح داد: این کمیته انضباطی برای تنظیم روابط میان اعضا، هیات مدیره ها تشکیل شده و چنانچه اعضا و یا اعضای هیات مدیره تخلفی مرتکب شوند در این کمیته مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

سخنگوی شورای صنفی نمایش فیلم تاکید کرد: ما در نگاه وسیع تر به دنبال تشکیل کمیته نظارت و بازرسی هستیم که کمیته انضباطی زیرمجموعه ای از آن محسوب می‌شود.

کاوش تاکید کرد: در کمیته نظارت و بازرسی، روابط میان صنوف پخش کنندگان، تهیه کنندگان و سینماداران با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیرمجموعه های این وزارتخانه تنظیم می‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در جشنواره فیلم فجر امسال شاهد حضور برخی آثار ویدیویی در بخش مسابقه سینمای ایران هستیم در صورتی که پیشتر جشنواره فیلم های ویدیویی برگزار شده و این روند اشتباه است.

در این زمینه مصوبه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوبه وجود دارد.

سخنگوی جامعه صنفی تهیه کنندگان فیلم گفت: بر اساس این مصوبه اجازه اکران فیلم های ویدیویی در سینماها وجود ندارد اما این اتفاق افتاده و باید بررسی شود که این مجوز از کجا صادر شده و این اتفاق چه صدماتی را برای سینما در بر دارد.

کاوش همچنین ادامه داد: در این کمیته انضباطی همچنین عملکرد بنیاد سینمایی فارابی نیز بررسی خواهد شد.

وی تاکید کرد: مصوبه ای وجود داشت که بر اساس آن باید دو نماینده از جامعه صنفی تهیه کنندگان فیلم در کمیته اختصاص بودجه برای آثار سینمایی حضور می‌یافتند اما در نهایت این روند روی نداد و موضوع یادشده در کمیته نظارت و بازرسی بررسی می‌شود.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: تلاش داریم که یکی از نمایندگان وزارت ارشاد نیز در این کمیته حضور داشته باشد تا به تخلفات فیلمسازان در تولید آثار سینمایی نیز بررسی شود.

کاوش گفت: کمیته نظارت و بازرسی سینما از امروز کار خود را آغاز کرده و درباره مسائل مختلف به تحقیق و تفحص می‌پردازد.