گروه حوادث: تیراندازی‌های روز شنبه در شیکاگوی آمریکا جدای از اینکه پنج کشته و تعدادی مجروح برجای گذاشت، باعث مرگ آخرین فرزند زنی شد که طی دودهه گذشته سه فرزند دیگرش را در جریان تیراندازی‌های جداگانه از دست داده بود.

روز شنبه خیابان‌های شهر شیکاگو شاهد تیراندازی‌های مرگباری بود که مرگ پنج نفر را به همراه داشت. نخستین تیراندازی حدود ساعت 2:15 بامداد شنبه به وقت محلی در غرب شیکاگو روی داد. در این حمله فردی مسلح به سمت دو نفر که در خودرویی پارک‌شده نشسته بودند، تیراندازی کرد و یکی از آنها را به قتل رساند و دیگری را زخمی کرد.

چند ساعت بعد فرد دیگری به سمت سه نفر نزدیک رستورانی در جنوب شیکاگو تیراندازی کرد. در این حادثه دو نفر کشته شدند و یک نفر زخمی شد و عامل تیراندازی پا به فرار گذاشت. در سومین تیراندازی نیز که بعدازظهر شنبه در شیکاگو رخ داد، مردی جوان به همراه پسر نوجوانی جان باختند و مرد تیرانداز که 30 تا 40ساله بود، متواری شد.

پلیس اعلام کرده که تاکنون هیچ‌یک از عاملان این سه تیراندازی دستگیر نشده‌اند اما آنچه باعث شد این حوادث بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های آمریکا داشته باشد، مرگ مرد جوانی بود که در نخستین تیراندازی و در داخل خودروی پارک‌شده هدف گلوله قرار گرفت و جان باخت. او که رونی چمبرز نام داشت 34ساله بود و پیش از این نیز دو برادر و یک خواهرش در جریان تیراندازی‌های جداگانه جان خود را از دست داده بودند.

مادر رونی به خبرنگاران گفت: رونی تنها فرزندی بود که برایم باقی مانده بود. فرزند بزرگم به نام کارلوس در سال1995 بعد از اینکه در دبیرستان با همکلاسی‌اش دچار مشاجره شد، به ضرب گلوله‌ای که او شلیک کرده بود، کشته شد. پس از او هم دخترم لاتویا و پسر دیگرم به نام جرمی به فاصله چند‌ماه در سال2000 هدف گلوله قرار گرفتند و کشته شدند. حالا هم با مرگ جوان‌ترین پسرم، همه زندگی‌ام را از دست داده‌ام و نمی‌دانم چه کار کنم.

من هنوز داغ فرزندانم را فراموش نکرده بودم که این اتفاق افتاد و آخرین فرزندم نیز به ضرب گلوله فردی ناشناس کشته شد.براساس این گزارش آمار قتل در شیکاگو سال گذشته برای نخستین‌بار و پس از سال 2008 از 500 نفر تجاوز کرد و این مسئله موجب نگرانی مسئولان و مردم این شهر شده است. تیراندازی روز شنبه چند هفته پس از تیراندازی جوان مسلح در مدرسه ابتدایی ساندی‌هوک صورت گرفت که باعث مرگ 20کودک و شش بزرگسال شد. مردم آمریکا از زمان وقوع این کشتار با برپایی تظاهرات گسترده خواهان برخورد شدید با حمل سلاح و کنترل آن شده‌اند که در تازه‌ترین این تظاهرات‌ها روز شنبه هزاران نفر با برپایی تظاهرات در واشنگتن خواستار تصویب قوانینی برای کنترل حمل اسلحه در این کشور شدند.

 

منبع: همشهری آنلاین