گروه حوادث: تلاش‌ها برای نجات گروگان پنج ساله از پناهگاه زیرزمینی مرد مسلح در آلابامای آمریکا وارد پنجمین روز شد.

حوادث خارجی

مرد مسلح که سرباز کهنه کار جنگ ویتنام است، پس از آنکه راننده اتوبوس مدرسه را به ضرب گلوله به قتل رساند، دست به گروگانگیری زد. این حادثه سه‌شنبه گذشته در شهر میدلند در ایالت آلاباما اتفاق افتاد. گروگانگیر که رسانه‌های آمریکا وی را مردی 65ساله به نام جیمی لی دایکس معرفی کرده‌اند، پس از اینکه سد راه یک اتوبوس مدرسه شد، شروع به تیراندازی به سوی راننده کرد و وی را به قتل رساند.

او سپس از میان 20دانش‌آموزی که داخل اتوبوس بودند، پسربچه پنج ساله‌ای را که گفته می‌شود پدر و مادرش لهستانی هستند گروگان گرفت و اجازه داد بقیه بچه‌ها محل را ترک کنند. مرد مسلح گروگان خود را به پناهگاه زیرزمینی که برای در امان ماندن از توفان در مقابل خانه‌اش حفر کرده بود برد و به این ترتیب ماجرای این گروگانگیری شروع شد.

به‌دنبال این حادثه، مأموران پلیس محلی و اف‌بی‌آی وارد عمل شدند و با محاصره محل زندگی مرد گروگانگیر مذاکره با او برای نجات گروگان پنج ساله را آغاز کردند. در شرایطی که طی روزهای نخست این گروگانگیری هیچ‌کس از شرایط پسربچه پنج ساله با خبر نبود و همه با توجه به سردی هوا نگران حال وی بودند، اما روز گذشته مرد گروگانگیر در مذاکره با مأموران پلیس از شرایط جسمی خوب این پسربچه خبر داد و گفت که در پناهگاه زیرزمینی‌اش بخاری برقی و لوازم مورد نیاز برای او وجود دارد.

پلیس می‌گوید که احتمالا این پناهگاه مجهز به غذا، برق و یک تلویزیون است اما هنوز انگیزه مرد مسلح از تیراندازی به راننده اتوبوس مدرسه و آدم ربایی مشخص نیست. با این حال همسایگان لی دایکس او را فردی خطرناک می‌دانند که مدتی قبل نیز به روی آنها اسلحه کشیده و تهدیدشان کرده بود. از آنجا که گروگان خردسال به یک نوع بیماری خاص مبتلاست مأموران از طریق لوله تهویه هوا که برای این پناهگاه تعبیه شده برای او دارو و لوازم مورد نیازش را ارسال کرده‌اند.

گفته می‌شود روز گذشته 50نفر از ساکنان لهستانی شهر میدلند در کلیسایی دور هم جمع شدند تا برای نجات گروگان پنج ساله از دست مرد مسلح دعا کنند. با توجه به اینکه هرگونه عملیات پلیسی برای نجات گروگان ممکن است با خطر مرگ او همراه باشد، در حال حاضر پلیس مذاکره با مرد مسلح را بهترین راه برای پایان دادن به این ماجرا می‌داند.

کد خبر 199991
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز