همشهری آنلاین: بایرن مونیخ با فاصله زیاد پیشتاز جدول فصل جاری فوتبال باشگاهی آلمان است. رقابت اصلی بر سر مکان دوم جدول بین لورکوزن و دورتموند در جریان است. تیم‌های میان‌جدولی بوندس‌لیگا هم شانه به شانه هم حرکت می‌کنند.

 بوروسیا دورتموند 3 - نورنبرگ 0

هفته نوزدهم بوندس‌لیگا با دیدار مدافع قهرمانی دو فصل اخیر با نورنبرگ در شهر دورتموند آغاز شد. در پایان این مسابقه بوروسیا دورتموند مهمان خود را با ۳ گل بدرقه کرد. بلاشیکوفسکی (دو گل) و لواندوفسکی لهستانی زنندگان گل‌های دورتموند بودند. نورنبرگ فصلی بحرانی را می‌گذراند و در حال حاضر با ۱۵ امتیاز بر لبه پرتگاه سقوط به دسته پایین‌تر قرار دارد. دورتموند در مقابل خود را به مکان دوم جدول نزدیک‌تر کرد.

 فرایبورگ 0 - بایر لورکوزن 0

لورکوزن در مکان دوم جدول، نزدیک‌ترین تعقیب‌کنند‌ه بایرن مونیخ صدرنشین است. این تیم که فصل جاری به روزهای آمادگی خود بازگشته، از چنگ دورتموند می‌گریزد. شاگردان ساشا لورندوفسکی در این تعقیب و گریز دو امتیاز با ارزش را از دست دادند. لورکوزن با تساوی بدون گل در برابر فرایبورگ حال تنها یک امتیاز بیشتر از دورتموند دارد. این تساوی "نامبارک" فرایبورگ را هم از مکان ششم به جایگاه هشتم جدول پرتاب کرد.

 آگسبورگ 0 - شالکه 0

شالکه هم دیگر تیمی بود که مانند لورکوزن علی‌رغم نیاز به سه امتیاز، به تساوی رضایت داد. این تیم که فصل گذشته را در مکان سوم جدول به پایان برد و به‌عنوان یکی از سه نمایند‌ه آلمان به لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا راه یافت، اخیرا با اخراج هوب استیونس هلندی، سرمربی، به نتایج ضعیف نیم‌فصل نخست واکنش نشان داد. شالکه حال در رقابت تنگاتنگ نیمه بالای جدول، برای کسب سهمیه رقابت‌های اروپا تلاش می‌کند.

 گرویتر فورت 0 - ماینتس 3

ماینتس با هدایت سرمربی جوان به روند صعودی خود همچنان ادامه می‌دهد. شاگردان توماس توخل این هفته میزبان قعرنشین خود را با سه گل پشت سر گذاشتند و به مکان پنجم جدول رسیدند. هر سه گل ماینتس در نیمه دوم این دیدار به ثمر رسید. فورت که فصل جاری به دسته‌ برتر آمده، با تنها ۹ امتیاز از ۱۹ بازی در آخرین جایگاه جدول - هجدهم - نشسته و نامزد اصلی بازگشت به دسته پایین‌تر شمرده می‌شود.

 آینتراخت فرانکفورت 2 - هوفن‌هایم 1

فرانکفورتی‌ها هم در فصل جاری به دسته برتر بازگشتند. شاگردان آرمین فه حتی تا هفته‌ها در مکان دوم جدول بودند. این تیم عصر شنبه (۲۶ ژانویه / ۷ بهمن) مهمان خود، هوفن‌هایم را شکست داد تا هم از مکان چهارم جدول دفاع کند و هم حریف بحران‌زده خود را به پرتگاه بفرستد. هوفن‌هایم با این نتیجه به مکان هفدهم جدول رفت و فعلا دومین تیمی است (در کنار فورت) که به دسته پایین‌تر خواهید غلتید.

 بوروسیا مونشن‌گلادباخ 2 - فورتونا دوسلدورف 1

این هفته تیم شگفتی‌ساز فصل گذشته (۲۰۱۲ - ۲۰۱۱) میزبان سومین تیم صعودکننده به دسته برتر بود؛ مصافی که با پیروزی میزبان به پایان رسید. گلادباخ با این موفقیت در یک قدمی کسب سهمیه رقابت‌های اروپایی قرار گرفت. دوسلدورف هم در یک‌سوم پایینی جدول باقی ماند. گل نخست گلادباخ، گل‌به‌خودی خوان آنتونیو گونزالس، مدافع اسپانیایی فورتونا بود. تک‌گل فورتونا هم در آغاز نیمه دوم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

 هانوفر 2 - وولفسبورگ 1

در آخرین دیدار عصر شنبه هم هانوفر مهمان خود، وولفسبورگ را شکست داد. با وجود این‌ که میزبان از دقیقه ۳۴ بازی ده نفره به مسابقه ادامه داد، وولفسبورگ از پس جبران نتیجه برنیامد. سباستین پوکونیولی، مدافع بلژیکی هانوفر، به دلیل بازی خشن با کارت قرمز داور جریمه شد. وولفسبورگ را دیتر هکینگ، سرمربی پیشین نورنبرگ هدایت می‌کند. دو گل هانوفر در دقایق ۳ و ۳۸ و تک‌گل "گرگ‌ها" در دقیقه ۴۶ به ثمر رسیدند.

 دیدارهای یکشنبه

به گزارش دویچه‌وله، هفته نوزدهم بوندس‌لیگای آلمان روز یکشنبه (۲۷ ژانویه / ۸ بهمن) با انجام دو شهرآورد که هر دوی آنها در فوتبال باشگاهی آلمان از حساسیت ویژه‌ای برخوردارند، به کار خود پایان داد. در این چارچوب ابتدا هامبورگ و وردر برمن شهرآورد شمال آلمان را در خانه هامبورگ برگزار کردند که این مسابقه با نتیجه 3 بر 2 به سود میزبان به اتمام رسید و  در ادامه هم بایرن مونیخ برای انجام دربی جنوب به اشتوتگارت رفت و موفق شد میزبانش را دو گل مغلوب سازد.

منبع: همشهری آنلاین