همشهری آنلاین: بیش از صد تن از نمایندگان همه فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی ظهر روز چهارشنبه 29 فروردین با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار و پیرامون موضوعات مهم کشور گفتگو کردند.

به گزارش مهر، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با تأکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، تصریح کرد: عبور از مسائلی که طرف‌های مقابل برای کشورمان با استفاده از سازمان‌های بین‌المللی ایجاد کرده‌اند و همچنین یافتن راهی که ملت ایران از این حق خود محروم نشود چالشی‌است که با تدبیر و همفکری و همدلی همه نیروهای انقلاب قابل حل می‌باشد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اتحاد و همدلی را علاوه بر حل مسائل سیاست خارجی، در مسائل داخلی کشور نیز مؤثر و پر اهمیت عنوان کرد وگفت: مهمترین نیاز سال 1386 توسط مقام معظم رهبری به درستی تبیین شد و امسال به عنوان سال اتحاد ملی وانسجام اسلامی نام گرفت.

وی افزود: با توجه به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اتحاد ملی نیازی اساسی است ونهادهای نظارتی و اجرایی، رسانه ملی، جراید، احزاب و گروه های سیاسی باید به گونه ای عمل کنند تا با رعایت قانونی، فضای وحدت خدشه دار نشود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به برخی نگرانی ها و اظهارنظرهای نمایندگان حاضر در این جلسه در خصوص مسائل اقتصادی گفت : حرکت در مسیر برنامه های توسعه کشور به ویژه اصل 44 قانون اساسی وچشم انداز بیست ساله می تواند جمهوری اسلامی ایران را به مدلی شایسته در منطقه تبدیل کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی امنیت اقتصادی، توجه به بخش خصوصی و جلب اعتماد مردم را برای سرمایه گذاری، راهکارهای اصولی عنوان کرد که در سیاستهای کلی ذیل اصل 44 به آن توجه شده و اجرای درست آن می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل نماید.

وی افزود: ایجاد و حفظ فضای امن برای سرمایه گذاران و پرهیز از افراط و تفریط و ایراد تهمت های بی مورد می تواند حرکت بخش خصوصی را سریع تر و ضمن کاهش بیکاری به موضوع اشغال نیروهای جوان کشور کمک نماید.

در ابتدای این دیدار تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات خود پیرامون مسئله هسته ای، وضعیت اقتصادی کشور، اوضاع مختلف به ویژه معلمان و کارگران، انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و نحوه عملکرد مسئولین و دستگاه های ناظر و اجرایی آن، چگونگی اجرای چشم انداز بیست ساله کشور و سیاستهای ذیل اصل 44 راهکارهای تقویت اتحاد ملی و انسجام اسلامی و دغدغه های فرهنگی کشور پرداختند.