گروه سیاسی: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ویژه خواندن شرایط امروز جهان اسلام گفت: اکثر شماها می‌توانید تشخیص دهید که شرایط امروز ویژه است و باید به صراحت گفت که در شرایط امروز، درگیری‌های فرقه‌ای درون جهان اسلام، بزرگترین گناه کبیره است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبرهاشمی‌رفسنجانی در بیستمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی‌که جمعه 16 فروردین در سالن اجلاس سران با حضور برخی از شخصیت‌های علمی، فرهنگی، سیاسی شیعه و سنی برگزار شد با تشکر از برگزارکنندگان این جلسه گفت: ما در شرایطی هستیم که دشمن به خانه ما آمده و وقیحانه و گستاخانه تهدید و ارعاب می‌کند.

وی گفت: خیلی سند و دلیل عقلی و نقلی و تجربی داریم که نشان دهیم عظمت و پیشرفت دنیای اسلام، در سایه اتحاد آن بوده است و تمام عقب‌ماندگی‌ها به دلیل تفرقه در جهان اسلام بوده است.

هاشمی‌رفسنجانی با تاکید بر نقد منصفانه و مباحث نظری انتقادی گفت: ما با نقد منصفانه و انتقادهای سازنده و طرح نظرات مختلف، مخالف نیستیم اما در بین مواجهه این نظرات، جای داوری خالی است که این اختلاف‌نظرها به تفرق و تشتت منجر نشود.

به گزارش مهر،رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام وحدت بین مسلمانان جهان را یک قدرت بی نظیر در برابر تهاجمات دشمنان اسلام خواند و گفت: غرب امروز به دنبال آن است تا بتواند با ایجاد اختلاف در بین شیعه و سنی به اهداف خود برسد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که برگزاری این همایش‌ها بتواند به حل اختلافات فرقه‌های اسلامی‌کمک کند. 

کد خبر 18939

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز