گروه اقتصادی: همزمان با روز نخست پیش‌فروش سکه از سوی بانک مرکزی، برخلاف انتظارها واکنش بازار متفاوت بود؛ به‌نحوی که ارزش هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید حدود 40هزار تومان نسبت به روز دوشنبه گران شد

دیروز در نخستین روز پیش‌فروش سکه، حدود 110هزار سکه و نیم سکه به ارزش تقریبی 110میلیارد تومان پیش‌فروش شد. مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک‌ مرکزی گفت: قیمت پیش‌فروش سکه برای امروز (چهارشنبه) همانند روز گذشته برای سکه تمام بهار آزادی یک میلیون و 250هزار تومان و برای نیم سکه 632هزار تومان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، پیمان قربانی افزود: بیش از 65هزار قطعه سکه تمام بهار آزادی و 45هزار نیم سکه در نخستین روز پیش‌فروش در شعب بانک تجارت به فروش رسیده است.

این مقام مسئول بانک مرکزی با بیان اینکه تعداد خریداران سکه تا پایان وقت اداری بانک هر لحظه قابل تغییر است، اظهار داشت: در این مرحله از پیش‌فروش سکه بحث تأمین نیازهای خرد بازار و جمع‌آوری نقدینگی درنظر گرفته شده است.وی با مقایسه متقاضیان پیش‌فروش سکه در سال گذشته و روز جاری گفت:‌ تعداد کل نفرات متقاضی پیش‌خرید سکه در دوره آذر تا اسفند‌ماه سال گذشته بیش از 450هزار نفر بوده، درحالی‌که در این مرحله تنها در روز جاری این رقم به 20هزار و 500نفر رسیده است.

به گفته مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک‌ مرکزی، پیش‌فروش سکه تا زمان استمرار تقاضا وجود دارد و هر زمان که بانک مرکزی قطع آن را لازم تشخیص دهد، با اطلاع قبلی این اقدام را انجام خواهد داد. به گزارش همشهری، هر قطعه سکه طرح قدیم، جدید، نیم و ربع سکه به‌ترتیب یک میلیون و 440، یک میلیون و 480، 740و 470هزار تومان در بازار آزاد تهران خرید و فروش شد. روز دوشنبه ارزش هر قطعه سکه طرح قدیم، جدید، نیم و ربع سکه به‌ترتیب یک میلیون و 415، یک میلیون و 445، 722و 447هزار تومان بود.

منبع: همشهری آنلاین