همشهری آنلاین: هانگ هائو یکی از مشهورترین هنرمندان معاصر چین شمرده می‌شود و آثار چاپی‌اش به موزه‌ها در سراسر جهان راه یافته است.

او که در سال 1965 متولد شد، تحصیلات رسمی هنری‌اش را در آکادمی مرکزی هنرهای زیبا به انجام رساند و درجه تحصیلی‌اش را در "چاپ دستی" (printmaking) گرفت. هائو که از سال 1978 هنرمندی حرفه‌ای بوده است در پکن پایتخت چین سکنی گزید.

گزیده‌ای از آثار گسترده او در گالری صلح پکن از 16 مارس تا 27 آوریل به نمایش درخواهد آمد.

او آثار چاپی‌اش را با نمایش درآوردن مجموعه‌ای از اشیایی که آنها را اسکن می‌کند، شکل می‌دهد و پیش از چاپ تشدید می‌کند، خلق می‌کند.

او در خلق آثارش از مصرف‌گرایی فزاینده‌ای که چین در سی سال گذشته تجربه کرده است، الهام می‌گیرد. هر روز اشیایی مانند ظروف آشپزی، اسباب‌بازی‌ها، فنجان‌ها و کتاب‌های مائو تسه تنگ وارد قطعات نهایی این هنرمند می‌شود.

 

برخی از این آثار به سادگی از اشیایی که در زندگی روزانه با آن سروکار داریم که ممکن است شامل غذا، دوربین‌ها، کنترلر بازی نینتدو و نقاشی‌ها باشند، گرفته شده‌اند.

آثار هونگ هائو به بسیاری از موزه‌های و گالری‌های جهان راه یافته‌اند. آثار او را در مجموعه‌های دائمی در موزه هنر مدرن نیویورک و سانفرانسیسکو، موزه بریتانیا و موزه هنر شانگهای می‌توان دید. او نمایشگاه‌هایی در سراسر جهان از جمله در اسپانیا، هلند، فرانسه، ژاپن، استرالیا و ایتالیا داشته است.