همشهری آنلاین: آثار نقاشی 30 بانوی هنرمند ایرانی مقیم مالزی در نمایشگاهی با حضور ماهاتیر محمد به نمایش درآمد.

به گزارش ایسنا، به مناسبت فرا رسیدن روز بین‌المللی زن، یک نمایشگاه نقاشی در کوالالامپور آغاز به کار کرده است که مهمترین نکته آن حضور چشمگیر بانوان هنرمند ایرانی در آن است.

در این نمایشگاه 30 بانوی هنرمند ایرانی آثار هنری خود را به نمایش گذاشته‌اند و پس از کشور مالزی با 46 هنرمند، ایران بیشترین شرکت‌کننده در این نمایشگاه را دارد.

مالزی، ایران، کره جنوبی، دانمارک، تایوان، آفریقای جنوبی، اندونزی، هند، فنلاند، چین، عراق کشورهایی هستند که هنرمندان آنها در این نمایشگاه حضور دارند.

نمایشگاه با حضور ماهاتیر محمد نخست وزیر پیشین مالزی و همسرش، علی اکبر ضیائی رایزن فرهنگی ایران در مالزی، اصغر یعقوبی مدیر گالری «مکعب» و هنرمندان و علاقمندان افتتاح شد و در مراسم افتتاحیه بانوی ایرانی به اجرای موسیقی سنتی پرداخت که با استقبال ماهاتیر محمد و دیگر حاضران روبرو شد.

ماهاتیر محمد در سخنانی به تمجید و ابراز علاقه به موسیقی ایرانی پرداخت و گفت که با وجود آنکه معنی شعر را متوجه نمی‌شده اما از آن لذت برده است.

وی ادامه داد: نیمی از جامعه ما را زنان تشکیل می‌دهند و این زنان هستند که زیبائی و لطافت و هنر را به ارمغان می‌آورند. زنان سهم مهمی در جامعه ما ایفا می‌کنند و ما باید به آنها احترام بگذاریم.

نخست وزیر پیشین مالزی سپس به همراه مقامات حاضر این نمایشگاه را به طور رسمی افتتاح کردند.

اصغر یعقوبی، مدیر گالری «مکعب» و یکی از برگزار کنندگان این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه توسط مجموعه «آرت مالزیا» و با دعوت از گالری «مکعب» و جامعه هنری ایران مالزی (میاس) به طور مشترک برگزار شده است.

ما 30 نفر از هنرمندان ایرانی را برای حضور در بخش ایرانی این نمایشگاه دعوت کردیم.

وی تصریح کرد: در مجموع 91 هنرمند از 11 کشور جهان در این نمایشگاه حضور دارند و بازدیدکنندگان از کیفیت بالای این نمایشگاه و آثار ارائه شده ابراز رضایت کردند.

وی اظهار کرد: در صحبت‌هایی که پس از اجرای موسیقی سنتی ایرانی با ماهاتیر داشتم ایشان به این نوع موسیقی ابراز علاقه کرده و از من نام ساز را پرسید که من هم برایش توضیح دادم که این ساز دف است.

یعقوبی افزود: به نظر من هر چقدر که تعداد اتفاقات اینچنینی در مالزی بیشتر باشد می‌تواند تاثیر خوبی داشته باشد و به تعامل میان جامعه ایرانیان و خارجی‌ها کمک شایانی کند.

آمنه شریعتی، آناهیتا غضنفری، آتسا ذوالقدری، آزیتا عطارد، بشرا بیک‌زاده، دنیا صدقیانی‌ زاده، عفت امیری، الهام آباده، فرانک مسیح‌پور، الناز رستمی، فاطمه مفرحی، فاطمه جمالی، فیروزه گل‌محمدی، گلاره لوائی، هانیه محمد باقر، محبوبه راسخ، محبوبه فراز، محجوبه فموری، مینا هدایت، محترم پرندین، مژگان رحمانی، نسرین ربیعی، نگار فروتن، نشاط فروتن، ریحانه قوی‌پنجه، سکینه زمانی، سمیر صفاری، سولماز محمدی، زهرا افضلی و زهرا شهیدی 30 بانوی هنرمند ایرانی هستند که آثار آنها در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

 

برچسب‌ها