همشهری آنلاین: سازمان اطلاعات مرکزی امریکا موسوم به سیا، اطلاعات لازم برای جنگ با دولت بشار اسد رئیس‎جمهور سوریه را در اختیار شبه‎نظامیان قرار می‎دهد.

به گزارش پرس تی وی، روزنامه وال استریت ژورنال روز شنبه 92/01/03 به نقل از مقامات کنونی و سابق امریکا که نامی از آنان برده نشده در همین خصوص تصریح کرد که سازمان سیا ماموران و عوامل اطلاعاتی خود را به منظور شناسایی شبه‎نظامیان سوری که از کشورهای عربی خلیج فارس سلاح و مهمات دریافت می‎کنند، به ترکیه اعزام کرده است.

بر اساس این گزارش، سازمان سیا همچنین در هم‎کاری با سرویس‎های جاسوسی انگلیس، فرانسه و اردن، شبه‎نظامیان سوری را در خصوص چگونگی استفاده از تسلیحات مختلف آموزش می‎دهند.

این خبر در حالی منتشر شده که، نظر سنجی مشترک جدید YouGov-Cambridge بیانگر این حقیقت است که مردم امریکا و انگلیس با هرگونه دخالت نظامی خارجی در سوریه به منظور سرنگونی دولت بشار اسد مخالف هستند.

از سوی دیگر، دولت‎های اروپایی نیز شدیدا در خصوص تامین تسلیحاتی شبه‎نظامیان سوری دچار اختلاف و دو دستگی شده‎اند.

شبه‎نظامیان سوری در جنگ با دولت و مردم سوریه، به استفاده از تسلیحات کشتار جمعی متوسل شده‎اند.

در جریان حمله راکتی اخیر شبه‎نظامیان سوری به روستای خان العسل در نزدیکی شهر شمالی حلب در نوزدهم مارس، ۲۵ تن کشته و شمار زیادی نیز زخمی شدند.

بر اساس گزارش‎ها، راکت‎های شلیک شده از جانب شبه‎نظامیان سوری به روستای خان العسل حاوی گازهای سمی بوده است.

این حمله مرگ‎بار ساعاتی پس از آن اتفاق افتاد که ائتلاف مخالفان سوری، غسان هیتو را که یک تبعه امریکایی است به عنوان نخست وزیر دولت موقت خودخوانده مخالفان معرفی کردند.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها