همشهری آنلاین: حوادث جاده‌ای کشور در سفرهای نوروزی امسال 7 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رییس پلیس راهور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران امروز در مراسم بازدید از سازمان‌های امداد و نجات جاده‌ای کشور در مشهد گفت: این سوانح و تصادفات جاده‌ای کشور در این ایام، بیشتر در ساعات 12 تا 16 اتفاق افتاده است.

سردار اسکندر مومنی افزود: بیشترین تلفات سرصحنه تصادفات در دور اول سفرهای نوروزی ناشی از واژگونی خودروهای سواری بوده است.

وی آشنا نبودن رانندگان با سفرهای جاده‌ای و خواب آلودگی آنها و نیز سرعت و سبقت غیرمجاز خودروها را از مهمترین عوامل حادثه‌ساز در جاده‌های کشور در این ایام اعلام کرد.

رییس پلیس راهور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: محورهای خراسان رضوی به سمت مشهد مقدس در میان شهرهای کشور با آغاز دور سفرهای نوروزی تا کنون رکورددار بیشترین ترددهای جاده‌ای است.

سردار مومنی افزود: با آغاز دور دوم سفرهای نوروزی نیز بیشترین حجم سفرها در جاده‌های کشور به سمت مشهد مقدس همچنان رو به افزایش است.

وی گفت : در بین آزاد راه‌های کشور نیز آزاد راه های تهران- قم و تهران - کرج از ابتدای تعطیلات نوروز تا کنون بیشترین حجم تردد را به خود اختصاص داده است.

رییس پلیس راهور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود : بیش از نیم میلیون نفر از نیروهای خدمت رسان تا 17 فروردین امسال همیار مسافران نوروزی در جاده های کشورند.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها