همشهری آنلاین: دانشجویان دانشگاه دمشق در واکنش به کشته شدن 15 نفر از هم کلاسی‌های خود، تأکید کردند: حملات تروریستی باعث نمی شود که آنها بترسند و دست از تحصیل بردارند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، دانشجویان دانشگاه دمشق در واکنش به کشته شدن 15 نفر از هم کلاسیهای خود در حملات تروریستی گروههای مسلح به دانشکده مهندسی معماری این دانشگاه ، تأکید کردند: حملات تروریستی باعث نمی شود که آنها بترسند و دست از تحصیل بردارند.

یک دختر دانشجو گفت :« ما در محل انفجار هستیم. همه جهانیان بدانند ما نمی ترسیم . اقدامات تروریستی آنها باعث نمی شود که ما عرصه را خالی کنیم. ما به تحصیل خواهیم داد. آنهایی که دانشجویان را هدف قرار می دهید ،‌گناه ما چیست ؟ گناه ما این است که تحصیل می کنیم».

یک دختر دیگر گفت: « گناه این دانشجویان چه بود ؟ گناه آنها این بود که تحصیل می‌کردند. دانشگاهها به فعالیت خود ادامه خواهند داد ما تا آخرین نفس به تحصیل ادامه می‌دهیم».

یک دانشجوی پسر گفت: جوهر خودکارها با خون شهیدان به هم آغشته شد.

یک دختر دانشجو گفت: آنهایی که این حملات را انجام می دهند مزدوران کشورهای خارجی هستند. سوریه تسلیم نخواهد شد.

یک دانشجوی دیگر گفت: دانشجویان دانشگاه در اینجا تجمع کرده‌اند تا این اقدام جنایتکارانه را محکوم کنند. آنها دانشجویان را هدف قرار دادند. آنان با اقدامات تروریستی خود نخبگان سوری را هدف قرار داده‌اند. این اقدام تروریستی از نتایج حمایت‌های حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر و رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه از تروریست‌هاست. آنها به تروریست‌ها پول می‌دهند و نتایجش نیز در کشته شدن سوری‌ها تحقق می‌یابد.

یک دانشجوی دیگر گفت: اسلام به علم تشویق کرده است نه به تروریسم.

یک دانشجوی دیگر گفت: آنهایی که این حمله تروریستی را مرتکب شدند تکفیری هستند».

یک دانشجوی دختر گفت: ما با وجود این حملات تروریستی به مسیر خود یعنی تحصیل ادامه خواهیم داد.

یک دختر دیگر گفت: ما تسلیم نخواهیم شد ما آنها را به چالش خواهیم کشید. اگر فکر می کنند با این کارها می‌توانند جلوی تحصیل بگیرند اشتباه می‌کنند ما با تحصیل و کسب دانش از آنها انتقام می گیریم .

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها