همشهری آنلاین: قائم مقام شورای عالی قرآن اظهار کرد: طرح لباس متحد قاریان و حافظان قرآن هنوز تهیه نشده است که بخواهیم در مورد آن نظری بدهیم.

سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با بیان این مطلب گفت: طرح لباس متحد قاریان و حافظان قرآن کریم در شورای توسعه فرهنگ قرآنی در حال تهیه است و هنوز طرحی تهیه نشده است که بخواهیم در مورد آن نظری بدهیم.

وی در ادامه افزود: نقد این طرح هنوز زود است، زیرا هنوز این طرح تهیه نشده که بتواند بر آن نقدی کرد و تهیه این طرح مثبت ارزیابی می‌شود. البته باید ابتدا زوایای طرح مشخص شود و بعد به سراغ نقد آن رفت و چیزی که هنوز مشخص نشده چگونه می‌توان بر آن نقد ارائه کرد.

قائم مقام شورای عالی قرآن اظهار کرد: نگاه بنده به طرح لباس متحد قاریان و حافظان قرآن کریم مثبت است، اما این‌که این لباس در هنگام قرائت قرآن کریم باید استفاده شود و یا برای قاریان خارج از کشور است، باید در این طرح مورد بررسی قرار گیرد و به آن پاسخ داده شود.

سرابی تصریح کرد: برای تهیه این طرح از قاریان، حافظان و عموم مردم نظرخواهی خواهیم کرد، زیرا مسائل و بحث‌های فرهنگی و اجتماعی باید به صورت عمیق مورد توجه قرار گیرد و نباید در این مسائل نظرات نپخته ارائه شود.

یادآوری می‌شود، روز گذشته برخی سایت‌ها نسبت به اجرای طرح موسوم به لباس متحد‌الشکل قاریان و حافظان قرآن نقدهایی را وارد کرده بودند.

منبع: همشهری آنلاین