همشهری آنلاین: مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «جایزه کویت» 20 فروردین، با حضور قاری و حافظ ایرانی شرکت‌کننده در رقابت‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کویت، این مراسم با حضور شماری از مقامات کویتی از جمله امیر کویت برگزار می‌شود و طی آن نفرات برتر چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کویت معرفی و تجلیل خواهند شد.

این دوره از مسابقات با نظارت امیر کویت و با حضور شیخ جابر المبارک الصباح، نخست‌وزیر این کشور، شریده المعوشرجی، وزیر اوقاف و امور اسلامی کویت و شماری از علما و شخصیت‌های علمی و مذهبی کشورهای مختلف چهارشنبه گذشته، 14 فروردین، در تالار بزرگ هیئت جهانی خیریه اسلامی این کشور افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این دوره سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران که به دعوت رسمی از مرکز میراث اسلامی کویت به این کشور سفر کرده بود و عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی کشورمان، حضور داشتند.

بنا بر این گزارش، در مسابقات امسال 104 شرکت‌کننده از 56 کشور در رشته‌های مختلف مسابقات قرآن کویت با یکدیگر رقابت کردند و حسین مهدی‌زاده، در رشته حفظ و سید‌مصطفی حسینی در رشته قرائت، نمایندگان ایران در این رقابت‌ها بودند که به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در کویت و همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه در این مسابقات حضور یافتند.
در مراسم افتتاحیه این دوره سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به دعوت رسمی از مرکز میراث اسلامی کویت به این کشور سفر کرده بود و عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی کشورمان حضور داشتند

داورانی از کشورهای مصر، نیجر، مراکش، یمن و کویت بر این رقابت‌ها نظارت داشتند و هزینه جوایز نقدی این دوره یکصد هزار دینار معادل یک میلیارد تومان برآورده شده است که به نفرات اول تا پنجم هر رشته اهدا خواهد شد.

نمایندگان کشورمان در حاشیه این مراسم، شامگاه روز پنج‌شنبه با حضور در اقامتگاه سفیر کشورمان و شرکت در مراسم پر فیض دعای کمیل با روح‌الله قهرمانی چابک، سفیر و کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران دیدار و آیاتی چند از کلام‌الله مجید قرائت کردند که با استقبال حاضرین مواجه شد.

سید‌مصطفی حسینی و حسین مهدی‌زاده همچنین با حضور در مراسم تجلیل از قاریان نونهال کویتی انجمن خیریه رسول اکرم(ص) وابسته به شیعیان در استان «احمدی» این کشور شرکت کردند و قرائت زیبای آنان با استقبال گسترده حضار مواجه شد.

قاریان نوجوان کشورمان در مراسم مشابهی در انجمن خیریه «آل دشتی» کویت نیز حضور یافتند که قرائت سید‌مصطفی حسینی و پاسخگویی حسین مهدی‌زاده به سؤالات حاضران را به وجد آورد.

قرار است، قاریان کشورمان طی روزهای آینده در مراسمی که با همت و هماهنگی رایزنی فرهنگی در تالار مجتمع مدارس ایرانیان مقیم کویت و دیگر انجمن‌های خیریه قرآن کریم تدارک دیده شده است، شرکت کنند.

منبع: همشهری آنلاین