گروه شهری: بخش شمالی خط سه مترو با هدف ساماندهی ترافیکی و دسترسی سریع شهروندان ساکن در شهرک‌های شمال تهران به دیگر نقاط شهر اوایل سال93 به بهره‌برداری می‌رسد.

سیدجعفر تشکری‌هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در بازدید و نشستی مشترک با دبیران شورایاری محلات 26گانه منطقه یک اظهار داشت: امسال اولویت اجرا، بخش جنوبی خط سه مترو است که طبق پیش‌بینی انجام شده تا آخر اردیبهشت‌ماه این بخش که از چهاردانگه، تقاطع جاده ساوه- آزادگان تا خیابان شهید مطهری ادامه می‌یابد، به اتمام می‌رسد و بخش شمالی از شهرک‌های شهید محلاتی، نفت، محلات سوهانک و ازگل تا ورودی بزرگراه شهید صیاد شیرازی و میدان نوبنیاد و... نیز تا اوایل سال آینده به آن متصل می‌شود.

وی افزود: شاخه فرعی این خط به سمت خیابان شهید دکتر باهنر امتداد خواهد یافت که در حال حاضر در دستور کار است که ابتدا مسیر اصلی آماده‌سازی‌ می‌شود، سپس این مسیر فرعی که حدفاصل خیابان شهید دکتر باهنر تا اتصال میدان نوبنیاد است راه‌اندازی می‌شود.

تشکری‌هاشمی به دو خط شش و هفت مترو اشاره کرد و گفت: این خطوط در محدوده شهرداری منطقه دو احداث می‌شود ولی تأثیر بسزایی در ساماندهی ترافیکی منطقه یک خواهد داشت که براساس تأمین منابع مالی و پیش‌بینی‌های انجام شده برای سال95-94 راه‌اندازی می‌شود. وی طراحی شبکه یکپارچه ترافیکی را از دیگر برنامه‌های اجرایی دانست و گفت:

با همکاری پژوهشکده سیستم هوشمند حمل‌ونقلی دانشگاه امیرکبیر کل شهر تهران به‌صورت شبکه یکپارچه طراحی‌شده که به‌زودی ابلاغ می‌شود و این مدل ترکیب کار تئوری، دانشگاهی، مدل‌های ترافیکی و درخواست‌های شهروندان است. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران دسترسی 350متر به شبکه اتوبوسرانی را برای همه شهروندان از اهداف ساماندهی خطوط اتوبوسرانی دانست و گفت: اجرای این طرح با وجود مشکلات جغرافیایی منطقه یک به‌دلیل بافت کوچه باغی، ریزدانه و باریک معابر آن اجرا می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها