سقز: سیدمحمدصالح حسینی، یک فعال کارگری در شهرک صنعتی قهر‌آباد سقز شرایط این مجموعه صنعتی را بحرانی توصیف می‌کند و می‌گوید: هم‌اکنون تمامی ۶۰ واحد تولیدی در این شهرک به‌دلیل کمبود سرمایه در گردش با بحران روبه‌رو هستند.

 او تعداد کارگران شاغل در این شهرک صنعتی را ۳۰۰ نفر اعلام می‌کند و می‌افزاید: بحران اقتصادی به همراه فقدان نظارت بر کارفرمایان و حمایت‌نشدن صنایع توسط دولت باعث شده دستمزد و حقوق کارگران مطابق قواعد قانون کار پرداخت نشود و یا با تأخیرهای طولانی پرداخت شود و تعدادی از کارگران نیز بیکار شوند. این کارگر با مرور وعده‌های دولت درخصوص توسعه صنایع و ایجاد اشتغال در کردستان، می‌گوید: برخلاف وعده‌های مسئولان دولتی که می‌گویند با توسعه صنعت، شغل ایجاد کرده‌ایم، طبق مشاهدات نیروهای بومی در سال‌های اخیر بیکاری در شهرستان سقز رشد داشته و شغل پایداری هم ایجاد نشده است.

حسینی در ادامه پیچیدگی و زمانبر بودن بوروکراسی را از دیگر مشکلات صنایع در این شهرک صنعتی عنوان کرده و می‌گوید: واحدهای صنعتی سقز با کمبود سرمایه در گردش مواجهند و به‌دلیل پیچیدگی روند اعطای تسهیلات، بسیاری از واحدهای صنعتی این شهرستان توان تهیه مواداولیه تولید را ندارند.