شهروندان: عضو کمیسیون تلفیق با تأکید براینکه طبق مصوبه این کمیسیون رقم یارانه نقدی طی سال جاری تغییری نخواهد کرد، گفت: لایحه بودجه احتمالاً سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته جاری به صحن علنی ارائه خواهد شد.

تسنیم نوشت: عزت‌اله یوسفیان ملا در پاسخ به این سوال که با توجه به مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر اینکه منابع در نظر گرفته شده برای یارانه نقدی طی سال جاری 22 هزار و 500 میلیارد تومان است، آیا رقم یارانه پرداختی نیز تغییر خواهد کرد یا خیر اظهار داشت: با مصوبه کمیسیون تلفیق دیگر دولت نیازی ندارد که از خزانه یا محل‌های دیگر بابت واریز یارانه ماهانه برداشت کند.

وی افزود: درآمد 50 هزار میلیارد تومانی از محل هدفمندی یارانه‌ها در بودجه امسال به دولت این امکان را می دهد که ماهانه 45 هزار و 500 تومان در قالب یارانه نقدی به مردم پرداخت کند؛ با این حساب تغییری در میزان یارانه نقدی نخواهیم داشت.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره زمان تقدیم لایحه بودجه از سوی کمیسیون تلفیق به صحن علنی مجلس، ادامه داد: احتمالاً بودجه امسال در روزهای سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته جاری برای رسیدگی و رأی گیری به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

جعفر قادری سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 92 با اشاره به مصوبه این کمیسیون درباره بند 56 لایحه بودجه 92 گفت: پیشنهادات مختلفی در کمیسیون مطرح بود اما همه اعضاء اصرار داشتند که در این رابطه مستند به قانون عمل شود و بر این اساس 10 درصد درآمد هدفمندی یعنی تا مبلغ 5 هزار میلیارد تومان برای کمک به بخش سلامت اختصاص یابد و از 45 هزار میلیارد تومان باقی مانده 50 درصد یعنی معادل 22 هزار و 500 میلیارد تومان برای یارانه نقدی خانوارها ، 30 درصد معادل 13 هزار و 500 میلیارد تومان برای کمک به بخش تولید و 20 درصد یعنی تا مبلغ 9 هزار میلیارد تومان به بودجه عمومی دولت اختصاص می‌یابد.

منبع: همشهری آنلاین