همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: بارش‌ها تا پایان هفته در پایتخت ادامه خواهد داشت.

فارس نوشت: عبدالرضا امیدوار شهری با بیان این مطلب افزود: بارش‌ها تا پایان هفته در پایتخت ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته در نیمه شمالی کشور ادامه خواهد داشت و سبب بارش باران و تگرگ، رگبار ، رعد و برق و وزش باد در مناطق مختلف کشور خواهد شد.

وی بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود بارش‌های امروز پایتخت نسبت به روز گذشته از شدت کمتری برخوردار باشد اما در روز چهارشنبه شدت بارش‌ها افزایش می‌یابد.

امیدوار شهری بیان داشت: طی امروز گردوخاک در استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، لرستان، همدان و سپس در استان‌های اصفهان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم و به تدریج در استان هرمزگان سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت با غلظت کمتر تا پایان هفته جاری در برخی نقاط استان‌های واقع در جنوب غرب کشور بویژه در استان خوزستان و ایلام همچنان ماندگار باشد.

امیدوار شهری بیان داشت: روز چهارشنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه،‌ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، زنجان و قزوین و به تدریج از عصر چهارشنبه و طی روز پنج‌شنبه علاوه بر مناطق فوق در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، تهران و شمال سمنان به تناوب بارش‌های موقتی باران شدید گاهی با وزش باد لحظه‌ای شدید، رعد و برق و تگرگ رخ خواهد داد.

وی افزود: این ناپایداری‌های جوی سبب آب‌گرفتگی معابر عمومی و ایجاد خسارت در برخی مناطق استا‌ن‌های فوق می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین