همشهری آنلاین: ورزشکاران کشورمان در روزهای اول و دوم رقابت‌های جهانی تنیس روی میز بر حریفان خود غلبه کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تنیس روی میز، در رقابت‌های جهانی تنیس روی میز در فرانسه روز دوشنبه (23 اردیبهشت) حمیدرضا طاهر خانی با رنکینگ 635 به مصاف ولید عطا از یمن رفت و با نتیجه 4-1 از سد وی گذشت.

در دیگر دیدار این روز هم مریم صامت با رنکینگ 646 مقابل کامیلا ماشانلوا از قرقیزستان به میدان رفت و با نتیجه 4-0 حریف خود را از پیش رو برداشت.

در گروه 51 رقابت‌های مردان، نیما عالمیان، برادر کوچک ستاره تنیس روی میز ایران که رنکینگ 278 جهان را در اختیار دارد در نخستین دیدار خود برابر جاناتان سالازار از کلمبیا قرار گرفت و وی را با نتیجه 4-1 از پیش رو برداشت.

مهران احدی هم که در گروه 68 رقابت‌ها با رنکینگ 345 حضور داشت، نخستین دیدار خود را همزمان با دیدار نخست نیما عالمیان برابر تیگران مگردیچیان ارمنی برگزار کرد و 4-0 پیروز شد.

در گروه 65 بانوان، ندا شهسواری،‌ نخستین بانوی المپیکی تاریخ تنیس روی میز کشورمان با رنکینگ 475 برابر آمینات شریف از مالدیو به میدان رفت و 4-0 وی را در هم کوبید.

در گروه 78 بانوان نیز محجبه عمرانی، آخرین نماینده کشورمان در دیدارهای انفرادی بانوان، نخستین دیدار خود را برابر ایسلام موکافی از کشور مراکش برگزار کرد و وی نیز 4-0 از سد حریف خود عبور کرد.

در روز دوم مسابقات ندا شهسواری به مصاف نماینده کنگو با رنکینگ 690 رفت و با عدم حضور حریف کنگویی توانست 4 بر صفر (w-o) به عنوان نفر نخست گروه خود به مرحله بعدی رقابت‌ها صعود نماید.

محجبه عمرانی نیز در یک بازی حساس و نفس‌گیر در حالی که 3 بر 1 از حریف ونزوئلایی خود عقب بود توانست طی یک بازی تماشایی 4 بر 3 از سد وینبرلی مونترو با رنکینگ 609 عبور کند و جواز حضور در مرحله حذفی رقابت‌ها را کسب نماید.

اما مریم صامت با نتیجه 4 بر 0 مغلوب آندریا استرادا با رنکینگ 498 از گواتمالا شد.

 

منبع: همشهری آنلاین