همشهری آنلاین: دومین و طولانی‌ترین مسیر تور دوچرخه‌سواری ایران در آذربایجان به مسافت 194 کیلومتر از مراغه به ارومیه استارت زده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این مرحله 86 رکابزن مسیر مراغه به ارومیه را پس از عبور از شهرهای بناب، ملکان و میاندوآب در مدت پنج ساعت ساعت رکاب می‌زنند.

در مرحله دوم تور دوچرخه‌سواری ایران ـ آذربایجان الچین‌اسداف از جمهوری آذربایجان، صفا یلبر از آلبانی، وحید غفاری از زمانی تبریز و سعید نویدفر از منتخب استان‌های ایران به ترتیب پیراهن‌های طلایی، امتیازی، کوهستان و آسیایی را برتن کردند.

مرحله اول این تور دیروز به مسافت 129 کیلومتر در حدفاصل تبریز ـ مراغه برگزار شد که این مرحله به خاطر انحراف رکابزنان از مسیر اصلی در 200 متر مانده به خط پایان برنده‌ای نداشت.

همچنین در مرحله اول در مسافت 25 کیلومتر اول هفت رکابزن براثر برخورد با هم مصدوم و از دور خارج شدند.

پتروشیمی تبریز، تیم ملی امید ایران، مختلط استان‌ها، آینه زمانی تبریز، آینده و شهرداری ارومیه تیم‌های ایرانی حاضر در بیست و هشتمین دوره تور ایران هستند.

آموری ویتا اوکراین، دوکلا پراک چک، بریسا اسپور ترکیه ،سی سی ان صربستان، رودی‌پروجکت آلمان، ترنگانو مالزی و تیم‌های ملی الجزایر، جمهوری آذربایجان، سوریه، قزاقستان، آلبانی، هنگ‌کنگ و ازبکستان 13 تیم خارجی حاضر در این رقابت‌ها هستند.

بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران با جایزه 50 هزار یورویی از یکم تا ششم خرداد با حضور 19 تیم داخلی و خارجی در مسیرها و جاده‌های دو استان آذربایجان شرقی و غربی در حال برگزاری است.

منبع: همشهری آنلاین