تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۳:۴۷

همشهری آنلاین: تصور کنید پای تلویزیون نشسته‌اید و ناگهان داخل آن می‌شوید. حالا دیگران می‌خواهند شما را نجات دهند. این شروع ماجرای قصه اصلی کتاب" جیپ در تلویزیون" اثر حانی روداری است

کتاب «جیپ در تلویزیون و داستان‌های کرات دیگر» اثر جانی روداری - نویسنده‌ ایتالیایی - با ترجمه مسعود جواهری چینی‌جانی در نشر افکار منتشر شده است.

این کتاب دربرگیرنده داستان‌هایی کوتاه از جانی روداری به این شرح است: «جیپ در تلویزیون»، «به! دوباره هم به!»، «ماجرای یک آدمخواری»، «در تعقیب دزد»، «اهالی کره‌ مریخ به لاتین حرف می‌زنند»، «پسربچه‌ای که ارزش سه ماهواره را داشت»، «گاریبالدی، گالیله گالیله‌یی و جیپ»،«مامان گربه‌ها»،«داستان‌های کرات دیگر»، «کارپایی‌ها و برج پیزا»، «دلفینا در رقص»، «آدمک‌ مصنوعی‌ای که می‌خواست بخوابد»،«همه‌اش با یک سوسمار شروع شد»، «شاهزاده‌ی بستنی»، «ده کیلو ماه»، «جهانی در تخم مرغ»، «هواپیمای ناشناخته»، «خانه‌ی پرنده» و «موتی و پاکتو».

مهم‌ترین این داستان‌ها همانی است که نام کتاب نیز به آن داده شده است.تصور کنید روبه‌روی تلویزیون نشسته‌اید و دارید برنامه مورد علاقه‌تان را تماشا می‌کنید که یکباره دردی توی پای‌تان احساس می‌کنید و همین‌طور کشیده می‌شوید سمت تلویزیون و هرچه مقاومت می‌کنید اثری ندارد و شما جذب تلویزیون می‌شوید.

یعنی می‌روید در تلویزیون و می‌شوید یکی از آدم‌های آنجا. بعد کسانی که شما را دوست دارند می‌خواهند شما را از توی تلویزیون نجات دهند و خبر همه‌جا می‌پیچد و شما هم در سرتاسر دنیا نمایش داده می‌شوید.

این تخیلی است که جانی روداری به خرج داده و داستان بلند «جیپ در تلویزیون» را نوشته است. کتابی که مهم‌ترین اتفاقی که در آن می‌افتد تخیل بی‌حد و مرز این نویسنده ایتالیایی است.

منبع: همشهری آنلاین