صندوق‌های سرمایه‌گذاری در یک‌ماه اخیر بازده بالاتر از بازده بازار سرمایه را ثبت کردند.

بررسی‌ها حاکی است؛ ظرف یک‌ماه اردیبهشت بازار سرمایه با بازده 3.4 درصدی را در حالی ثبت کرد که بازدهی شاخص صندوق‌های سرمایه‌گذاری 5 درصد بود.60 صندوق سرمایه سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه فعال است که در میان آنها صندوق سرمایه‌گذاری رفاه با بازدهی 34درصدی در یک ماه، بیشترین بازدهی را از آن خود و بهترین عملکرد را ثبت کرد. همچنین صندوق سرمایه‌گذاری بانک توسعه تعاون نیز با بازده 32درصدی، در رتبه دوم قرار گرفت. رتبه سوم بهترین‌ها در این گروه متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری بورسیران با بازده 12درصدی بود.

بررسی عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد؛ در میان این 60صندوق فقط 10صندوق سرمایه‌گذاری با بازده منفی مواجه بودند که بیشترین بازده منفی نیز با افت 5درصدی متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان بود. همچنین صندوق سرمایه‌گذاری بانک دی، آرین و صنعت و معدن بازده منفی 3درصدی را ثبت کردند. 

صندوق‌های سرمایه‌گذاری، ابزاری است برای تبدیل سرمایه‌گذاری مستقیم به غیرمستقیم، تا افرادی که فرصت لازم برای پیگیری اخبار بازار سرمایه را ندارند، به راحتی بتوانند در این بازار حضور یابند. سرمایه‌گذاران می‌توانند با خرید واحدهای صندوق در سود و زیان آن شریک شده و به جای سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار سهام، از تجربیات مدیران سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوند. سرمایه‌گذاران و تازه واردهای بورس اوراق بهادار با خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری می‌توانند سبد متنوعی از سهام را در اختیار بگیرند.

منبع: همشهری آنلاین