گروه شهری: تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهیدبابایی با جاده تلو صبح 8 خرداد پس از 26‌ماه فعالیت عمرانی گسترده به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اعلام این خبر افزود: با توسعه مناطق شرقی تهران و به‌ویژه تقاضای فزاینده رفت‌و‌آمد به مناطق لواسان، اوشان و فشم تقاطع غیرهم‌سطح تلو-بابایی به یکی از نقاط پرحادثه و غیرایمن تبدیل شده بود که تنها برخی از جهت‌های حرکتی در آن موجود بود؛

همین امر باعث می‌شد تا به‌عنوان مثال از لوپ اتصال جنوب بزرگراه بابایی به مسیر جاده تلو، خودروها به‌صورت رفت و برگشت در هر دو جهت مخالف یکدیگر حرکت کنند که این مسئله با توجه به شیب نامناسب و بسیار تند لوپ مذکور و عبور همزمان ماشین‌آلات سنگین از آن، باعث بروز تصادفات متعدد و البته خطرناک می‌شد.

مازیار حسینی در ادامه افزود: از سوی دیگر، عرض گذر و ارتفاع کم پل موجود در مسیر جاده تلو باعث کندی رفت‌و‌آمد و مشکلات عبوری رانندگان شده بود و نبود شبکه جمع‌آوری مناسب آب‌های سطحی باعث غرق‌آب شدن جاده در مواقع بارندگی می‌شد؛ به علاوه توسعه منطقه حکیمیه و بخش‌های مسکونی- صنعتی متصل به آن، برقراری ارتباط امن و قابل‌قبول این منطقه را با بزرگراه استراتژیک شهید بابایی بیش از پیش ضروری کرده بود. لذا براساس یک کار مطالعاتی جامع، نسبت به طراحی این تقاطع غیرهم‌سطح به همراه مسیرهای توزیع و ارتباطی مورد نیاز در هر دو بخش بزرگراه بابایی و جاده تلو اقدام شد تا بتوان پاسخگوی نیازهای حال و آینده شهروندان بود.

در این پروژه حدود 10کیلومتر عملیات راهسازی و احداث 4دستگاه پل به انجام رسیده و در کنار آن به جهت افزایش ایمن‌سازی دیواره‌های خاکی شهرک‌های مسکونی مشرف به پروژه، 222شمع و حدود 430متر دیوار حائل بتنی با ارتفاع متوسط 7.5متر نیز به اجرا درآمده است. وی خاطرنشان کرد:

کل این عملیات عمرانی از فروردین‌ماه1390 رسماً آغاز شد و در مدت زمان 26‌ماه به انجام رسید که با توجه به موضوع رفع معارضات ملکی، انحراف ترافیک مورد نیاز در هر دو مسیر پرتردد این طرح و رفع معارضات تأسیساتی که برخی از آنها ازجمله خط انتقال سوخت مخازن قوچک و خط انتقال گاز شمال شرقی تهران کار سنگینی را می‌طلبید، مدت زمان بسیار مناسب و قابل‌قبولی به‌نظر می‌رسد.

این امر نشان از آن دارد که همکاران این پروژه در تمامی بخش‌های اجرا، نظارت و مدیریت، با همدلی و تشریک‌مساعی این پروژه‌ مهم را با کیفیتی مطلوب و هزینه‌ای معقول در زمان پیش‌بینی‌شده به‌سامان رسانده و آماده بهره‌برداری کرده‌اند؛ که به نوبه‌خود از زحمات همه همکاران عزیزم در این طرح عمرانی تقدیر و تشکر می‌کنم. از این پس جاده تلو در محدوده شهر تهران به بلواری با 3خط عبوری در هر سمت تبدیل می‌شود و برای مجموعه خدماتی و تأمین سوخت و انرژی مجاور طرح نیز خط توزیع با ورودی و خروجی ایمن به بزرگراه بابایی تدارک دیده شده است.

وی یادآور شد که با بهره‌برداری از این طرح عمرانی، شاهد حذف مسیرهای ناایمن و غیراستاندارد پیشین تقاطع بزرگراه شهید بابایی با جاده تلو و تبدیل آن به یک تقاطع ایمن و مناسب با دسترسی‌های حرکتی کامل خواهیم بود.

منبع: همشهری آنلاین