گروه شهری: پل شرق به جنوب تقاطع بزرگراه خاوران با بزرگراه امام علی که بخش اعظم آن طی 25روز احداث شده، این روزها به نمادی از سرعت عملیات اجرایی در پروژه احداث بزرگراه امام علی تبدیل شده است.

پروژه احداث بزرگراه امام علی شامل 26کیلومتر مسیر اصلی و 25تقاطع اصلی و فرعی در حالی طی 22‌ماه به بهره‌برداری رسید که بسیاری از اقدامات انجام شده در آن، رکوردهای اجرایی بی‌نظیری در مجموع پروژه‌های عمرانی شهری در کشور محسوب می‌شوند. در میان پل‌های احداث شده در این پروژه، پل شرق به جنوب تقاطع بزرگراه خاوران با بزرگراه امام علی که یکی از 4پل اصلی این تقاطع محسوب می‌شود در زمانبندی محدودتری ساخته شده است.

به گفته مجریان پروژه احداث بزرگراه امام علی، وقتی مشخص شد که امکان جابه‌جایی و رفع کامل معارضات تاسیساتی موجود در محل احداث رمپ‌های ورودی و خروجی این پل تا زمان بهره‌برداری از بزرگراه امام علی وجود ندارد، عرشه میانی پل شرق به جنوب ظرف مدت 25روز احداث شد تا تکمیل عملیات اجرایی آن در آینده، ترافیک بزرگراه امام علی را دچار اختلال نکند.

طول پل شرق به جنوب تقاطع بزرگراه‌های خاوران و امام علی حدود 110متر است و بخش احداث شده آن شامل 50متر از عرشه است که روی عرض بزرگراه امام علی قرار گرفته است. این طول 50متری شامل 3دهانه از عرشه پل بوده و ارتفاع پایه‌های آن به 12متر می‌رسد. گفتنی است اجرای عملیات عمرانی در 3شیفت منظم کاری، اجرای همزمان و موازی عملیات قالب‌بندی، آرماتوربندی و بتن ریزی و همچنین استفاده از افزودنی‌های مجاز بتن جهت تسریع در فرایند گیرش نهایی ازجمله راهکارهای ثبت این رکورد بی‌نظیر اجرایی بوده است.

کد خبر 217838
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز