همشهری آنلاین: وزارت خارجه سوریه در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر لغو ممنوعیت تسلیحاتی علیه مخالفان سوری، اعلام کرد: این اقدام، دروغین بودن ادعاهای رهبران اروپا در قبال سوریه و تلاش آن‌ها برای به چالش کشاندن راه‌حل دیپلماتیک برای بحران سوریه را نشان داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به این اقدام اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این تصمیم اعلام کرد: موافقت رهبران اروپایی با مساله ارسال سلاح به گروه‌های تروریستی نه تنها دروغین بودن ادعاهای آن‌ها درباره سوریه را آشکار کرد، بلکه از اقدامات آن‌ها برای به چالش کشاندن تلاش‌های بین‌المللی با هدف حل و فصل سیاسی بحران سوریه پرده برداشت.

در ادامه این بیانیه آمده است: تصمیم وزیران خارجه اتحادیه اروپا در خصوص تمدید تحریم‌های اقتصادی علیه ملت سوریه و در مقابل موافقت با صادر کردن سلاح به گروه‌های تروریستی مسلح با ادعاهای آن‌ها مبنی بر اینکه نگران مردم سوریه و خواهان حل سیاسی بحران سوریه هستند، تناقض آشکار دارد.

وزارت خارجه سوریه افزود: این تصمیم از دورویی سیاسی‌ای که فرانسه و انگلیس آن را دنبال می‌کنند و همزمان با آن مدعی حمایت از منافع ملت سوریه هستند، پرده برداشت و نشان داد که این دو کشور از یک سو این ادعاها را مطرح می‌کنند تا افکار عمومی سوریه و جهان را فریب دهند و از سوی دیگر به اتحادیه اروپا اعمال فشار می‌کنند تا تحریم‌های اقتصادی علیه مردم سوریه را تشدید کرده و به گروه‌های تروریستی سلاح دهد و با این شیوه نه تنها به حل بحران سوریه کمکی نمی‌کنند، بلکه باعث شکست خوردن تلاش‌ها برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی در خصوص سوریه می‌شوند.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد: موافقت اتحادیه اروپا با سیاست‌های فرانسه و انگلیس که تلاش می‌کنند رویاهای استعمارگری‌شان را در کشورهای منطقه بار دیگر محقق کنند، در حقیقت سناریوی جدیدی است که تاکید می‌کند این کشورها به سیاست‌های خرابکارانه و خصمانه‌شان علیه ملت سوریه ادامه می‌دهند. به نحوی که این مساله در تصمیم اتحادیه اروپا در انجام معاملات نفتی با مخالفان سوریه نیز متجلی شد.

در پایان این بیانیه آمده است: هماهنگی اتحادیه اروپا با سیاست‌های برخی از اعضای این اتحادیه در حمایت از گروه تروریستی جبهه النصرة و ارتش آزاد، در حقیقت سوالاتی جدی را در خصوص سیاست‌های این اتحادیه در مبارزه با تروریسم به وجود می‌آورد. بهتر است اتحادیه اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه از حوادثی که گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده در اروپا در سال‌های گذشته مرتکب شده‌اند، درس گرفته و آگاه باشد که تروریسم آفتی جهانی است که هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها