گروه ادب و هنر: همانطور که پیش‌بینی می‌شد، با آغاز نمایش عمومی فیلم «چه خوبه که برگشتی» گیشه سینماها روند امیدوارکننده‌تری به خود گرفت.

به گزارش خبرنگار بانی فیلم، فیلم چه خوبه که برگشتی ساخته داریوش مهرجویی در 2روز اول اکرانش 48میلیون تومان فروخت؛ رقمی که هم افتتاحیه مناسبی برای این فیلم رقم زد و هم اینکه آخر هفته گیشه سینماها را نسبت به روزهای پایانی چند هفته اخیر پررونق‌تر کرد. بعد از چه خوبه که برگشتی، «تلفن همراه رئیس‌جمهور» فروش بهتری از بقیه فیلم‌ها داشت. این فیلم در پایان شانزدهمین روز اکرانش از مرز 220میلیون تومان فروش گذر کرد. «برف روی کاج‌ها» هم که نزدیک به 5هفته از اکرانش سپری شده تاکنون توانسته بیش از 630میلیون تومان بفروشد. 2فیلم «یکی برای همه» و «بازنشسته‌ها» نیز در آخر هفته بهتر از روزهای قبل فروختند. یکی برای همه به مرز 100میلیون تومان نزدیک شد و بازنشسته‌ها به حوالی 70میلیون تومان فروش رسید.

«آقای الف» هم که تنها در 3سالن به‌صورت تک‌سانس به نمایش درمی‌آید 35میلیون تومانی شد. با این روند اولین فیلم سه‌بعدی سینمای ایران را باید تجربه‌ای شکست‌خورده در گیشه دانست؛ فیلمی که به گفته سازندگانش با هزینه‌ای 850 میلیون تومانی تولید شده است.

نکته جالب توجه در فیلم‌های روی پرده، تعداد بالای آثار کمدی است. یکی برای همه، بازنشسته‌ها، تلفن همراه رئیس‌جمهور و چه خوبه که برگشتی متعلق به ژانر کمدی هستند. ضمن اینکه بارقه‌هایی از طنز در فیلم‌ «رسوایی» نیز به چشم می‌خورد.