گروه اجتماعی: معاون فرهنگی- اجتماعی سازمان ملی جوانان در هفتمین نشست مدیران نمایندگی‌های استانی این سازمان از تشکیل بانک جامع جوان‌یاوران کشور خبر داد.

مهدی تلوری، معاون فرهنگی- اجتماعی سازمان ملی جوانان، در هفتمین نشست مدیران نمایندگی‌های استانی سازمان ملی جوانان با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه طرح ملی ساماندهی ایده‌های جوان (بانک ایده)، گفت: این طرح در گام نخست ایده‌های جوانان دانشگاهی برای دستگاه‌‏های مختلف را بررسی کرده و در گام بعدی به بررسی ایده‌های مرتبط با موضوع جوانان، می‌پردازد.

وی با اشاره به طرح تشکیل مجمع سمن‌‏های جوان کشور گفت: کلیات این طرح در سازمان تدوین شده و بزودی جهت تصمیم‌گیری نهایی و تصویب، به شورای عالی جوانان ارسال می‌شود.

معاون فرهنگی - اجتماعی سازمان ملی جوانان، با اشاره به برنامه‌های این معاونت در زمینه توسعه مشارکت جوانان افزود: تاسیس شورای هماهنگی تشکل‌‏های سراسری که در بیست و هشتمین جلسه شورای عالی جوانان به تصویب رسید، از دیگر برنامه‌های این معاونت در سازمان ملی جوانان است.

معاون فرهنگی - اجتماعی سازمان ملی جوانان در ادامه خاطرنشان کرد: طرح تسهیل ازدواج جوانان و حمایت از برگزاری اردوهای جهادی از دیگر برنامه‌های سازمان در سال جاری است که با حفظ ماموریت ستادی تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به تشکیل مجمع جوان یاوران در سال جاری بر تکمیل بانک اطلاعاتی جوان یاوران تاکید کرد و افزود: برگزاری اردوهای راهیان نور با رویکرد تقویت و تربیت شایسته، تولید بسته‌های آموزشی و در نهایت ایجاد شبکه تداوم ارتباط یکی از برنامه‌های سازمان ملی جوانان است تا به این ترتیب علاوه بر معرفی اسوه‌های واقعی و ارائه اطلاعات درست به مخاطبان، تأثیرات بیشتری در افکار آنها ایجاد شود.

تلوری بر بهره‌گیری از فضای مجازی برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در سال جاری تاکید و اظهار کرد: لازم است در فضاهای بین‌المللی، انجمن‌‏های دوستی را در فضاهای مجازی و حقیقی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به ایجاد حلقه نخبگان پیرامون مدیریت‌‏های استانی سازمان ملی جوانان، گفت: در این زمینه لازم است که سازمان ملی جوانان علاوه بر ایفای نقش حمایتی از نخبگان، زمینه‌های لازم برای توانمندسازی آنها را نیز فراهم کند.