گروه اجتماعی: در دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان با نمایندگان سازمان ملل متحد در ایران، طرح توانمندسازی جوانان و نهادهای مدنی کشور با مشارکت سازمان ملل متحد بررسی شد.

حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری در دیدار با هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران و نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونسف)، اظهار داشت: در حال حاضر موضوعات و مسائل مرتبط با جوانان به عنوان مهمترین بحث در سطح بین‌المللی، نیازمند توجه ویژه افکار عمومی و دولت‌ها است.

وی بر سهم ویژه سازمان ملل به عنوان مرکز عمومی بررسی مسائل جهانی در جهت ساماندهی امور جوانان تاکید کرد و گفت: ایران، کشوری جوان است و از این رو موضوع جوانان از موضوعات مورد توجه مردم، نهادهای مدنی و مسئولان قرار می‌گیرد که در این راستا از تجربیات و مطالعات مراکز بین المللی استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان ملی جوانان، سهم مشارکت مدنی جوانان در کشور را قابل توجه عنوان کرد و گفت: در حاشیه سند چشم انداز 20 ساله کشور، برنامه ملی جوانان تدوین شده است.

علاوه بر این برنامه‌های کلانی در جهت ساماندهی امور جوانان با موضوعاتی نظیر، اشتغال، مسکن، ازدواج، اوقات فراغت، مشارکت‌های اجتماعی، IT ، رفاه جوانان و هویت تهیه و تدوین شده است که بخشی از این برنامه‌ها در مرحله اجرا قرار دارند و سازمان ملی جوانان ستاد هماهنگ کننده دستگاهها در راستای اجرایی شدن این برنامه‌ها است.

در این دیدار، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران با اشاره به فعالیت آژانس‌های بین المللی در ایران گفت: قابلیت‌های بسیاری برای همکاری دو سازمان وجود دارد از این رو می‌توان زمینه‌های موجود را بررسی کرد.

وی در ادامه بر اهمیت جامعه مدنی، تعدد سازمان‌های مردم‌نهاد و مشارکت جوانان در  امر توسعه تاکید کرد و با اشاره به همکاری‌های پیشین ایران در این راستا اظهار داشت: امیدواریم که همکاری سازمان ملل متحد و سازمان ملی جوانان در راستای  توانمندسازی جوانان ایرانی بیش از گذشته گسترش یابد.

کد خبر 20870

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز