همشهری آنلاین: مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری سومین جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان خبر داد و گفت: این رویداد هنری نیمه اول شهریور ماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، اصغر امیرنیا افزود:سومین دوره جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان به صورت بین المللی و به دبیری بهرام کلهرنیا هنرمند پیشکسوت مجسمه سازی و تصویرگری درسالن حجاب تهران برگزار می‌شود.

وی درباره زمان برگزاری دوره گذشته این جشنواره در روزهای پایانی اسفند 91 گفت: در تقویم رویدادها و رقابت های هنری مرکز هنرهای تجسمی شهریورماه به دو برنامه مهم شامل جشنواره تجسمی کودک و نوجوان و همچنین جشنواره تجسمی جوانان اختصاص دارد و دلیل برگزار نشدن دوره گذشته در موعد مقرر فراهم نشدن شرایط و امکانات برپایی این جشنواره درشهر اصفهان بود.

مدیرمرکز هنرهای تجسمی یادآورشد: از این پس قرار نیست در زمان برگزاری رقابت های هنری تغییری ایجاد شود و این رویداد هنری هرساله شهریورماه برگزار می‌شود.

امیرنیا تبدیل استعدادهای بالقوه به بالفعل را از مهم‌ترین رسالت‌های این رویداد هنری عنوان کرد و گفت: تلاش می‌شود با کمک این رقابت هنری بستر مناسبی برای شناسایی استعداد هنری و نهفته کودکان و نیازهای این نسل از جهت آموزش رسمی و غیررسمی فراهم شود.

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در استان گلستان اشاره کرد و گفت: مکان برگزاری این رویداد هنری نیز از شهر گرگان به علی آباد کتول منتقل شده است و طبق جدول برنامه ریزی شده کارگاه های هنری برگزار می‌شوند و شاهد رقابت سالم و اثرگذاری از هنرمندان جوان ایرانی و خارجی خواهیم بود.

وی درباره تدوین جدول برنامه ها و رویداد های هنری مرکز تجسمی توضیح داد: شورای هنر در حال برنامه ریزی و تهیه این جدول زمان بندی است.

ضمن اینکه طی روزهای آینده جلساتی با انجمن ها و صنوف مختلف هنری برای اعلام برنامه ها و تعیین زمان برگزاری دوسالانه خواهیم داشت.

به عقیده مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با چنین برنامه ریزی دقیقی، جابه جایی مدیران نه تنها تغییری در برنامه ها ایجاد نمی‌کند، بلکه به تکمیل مسئولیت ها منجر می‌شود.

 

منبع: همشهری آنلاین